GermanWings pe linia de plutire in 2009
Primele semne ale crizei nu au afectat dramatic rezultatele pe 2008 ale companiei aeriene, prin urmare asteapta un numar de turisti in crestere in acest an.
Potrivit directorului de comunicare Andreas Engel, in 2009 German Wings spera sa isi metina nivelul de ocupare a navelor peste 80%, limita minima de profitabilitate. “Numarul de turisti a scazut usor, dar am reusit sa ne crestem rezultatele in 2008, cand am inregistrat un grad de ocupare de 82,4%.” Estimarile pentru 2008 ale oficialilor germani vizau un grad de ocupare de 82,5% si 50.000 de turisti transportati, iar bilantul obtinut, apropiat de cel planificat, precum si rezultatele pe primele trei luni ale lui 2009, i-au determinat pe germani sa priveasca cu optimism catre finele anului.
"In primele doua luni din 2009, rata de ocupare a aeronavelor GermanWings a scazut cu circa trei puncte procentuale, la 79-80%, pentru ca in martie sa urce pâna la 84%. Mai si iunie ne asteptam sa fie luni bune, iar in iulie va urma din nou o scadere, in special pe partea de business travel", a declarat Engel. In prezent, pasagerii companiei provin in proportie de 42% din partea de business, restul fiind reprezentat de turismul de placere. "In ultimele saptamâni am observat o crestere de 8-10% pe partea de business travel. Nu avem o strategie clar formulata in sensul incheierii de noi contracte corporate, dar de la inceputul anului am mai castigat zece clienti, asa ca nu pot decat deduce ca acest plus de clienti provine de la operatorii aerieni traditionali, ca Tarom sau Lufthansa.”
Desi cresterea pe partea de business va fi compensata de scaderea de pe partea de leisure, GermanWings se asteapta in 2009 la o crestere de circa 20% a numarului de pasageri inspre si catre România, la 53.000 - 60.000 de calatori. De asemenea, planurile companiei vizeaza mentinerea numarului de zboruri, la 32 de curse lunar. Operatorul german desfasoara in prezent zboruri catre 3 destinatii – Koln, Stuttgart si Berlin, dupa ce a renuntat, in toamna anului trecut, la zborul de pe ruta Cluj Napoca-Koln. Engel a adaugat ca România reprezinta pentru Germanwings, divizia low-cost a Lufthansa, cea mai importanta si mai stabila piata din Europa Centrala si de Est, motiv pentru care nu intentioneaza sa inchida alte rute in viitor, chiar si in ipoteza unui grad de ocupare mai mic de 80%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro