Marje de 10% pentru racoritoare in 2008
Producatorii de bauturi non-alcoolice au operat cu marje ale profitului de 10% in 2008, pe o piata care s-a ridicat la 1,16 miliarde euro, potrivit datelor raportate Ministerului de Finante.
Desi primii zece jucatori de pe piata bauturilor non-alcoolice au avut o cifra de afaceri consolidata de peste 1,16 miliarde euro, clasamentul este foarte polarizat, primii 4 competitori realizand un miliard de euro din vanzari.
Liderul Coca-Cola Hellenic detine jumatate din incasarile din piata, cu afaceri de peste 550 milioane euro, dar realizeaza si jumatate din profitul cumulat al tuturor participantilor.
Tymbark Maspex si La Fantana sunt singurii jucatori de pe piata bauturilor non-alcoolice care in 2008 nu au reusit sa inregistreze profit, in ciuda majorarii afacerilor.
Piata bauturilor non-alcoolice a avut un avans mai mic de 10%, potrivit estimarilor BUSINESS Magazin si a fost dominata in proportie de 75% de bauturile carbonatate. In 2009, lupta pentru cote de piata se va da cel mai probabil pe segmentul bauturilor neacidulate, care are un ritm de crestere de peste 60%, fata de 10%, ritmul de crestere al bauturilor acidulate.
Printre preferintele romanilor raman in frunte bauturile carbonatate de tip cola, iar acest lucru se reflecta si in valoarea vanzarilor realizata de primii doi jucatori din piata specializati in comercializarea produselor pe baza de cola, Coca-Cola Hellenic si Pepsi Americas, care au realizat in 2008 trei sferturi din vanzarile din piata.
Principalii jucatori de pe segmentul bauturilor non-alcoolice sunt Coca-Cola Hellenic, Pepsi Americas, European Drinks, Romaqua Group si Tymbark Maspex.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro