(P) Un brand pentru toată Europa
Savini Due a investit 25 de milioane de euro pe parcursul celor 13 ani de la înfiinţarea afacerii, iar pentru anul viitor previzionează afaceri de 140 de milioane de lei, în creştere cu 30 de milioane de lei faţă de nivelul anului în curs. Piersante Savini, proprietarul firmei, povesteşte care au fost momentele cheie în dezvoltarea afacerii.
Cum, când şi de ce aţi pornit afacerea?
Savini Due a fost înfiinţată în 2003, cu scopul de a produce în România mobilierul din lemn în stil rustic şi de a-l exporta în Europa. Motivul pentru care am pornit pe acest drum a fost şi este în continuare pasiunea pentru această industrie. În familia mea există o tradiţie lungă în producerea mobilierului, iar decizia de a trece graniţele şi a veni în România am luat-o pentru a continua tradiţia şi în afara Italiei.
Care au fost cele mai importante momente in dezvoltarea afacerii?
Cred că primul moment important a fost cel al sosirii la Sebeş, pentru că analizând factorii economici, politici şi sociali, dar şi oportunităţile locale şi recomandările primite de la alţi oameni de afaceri italieni cu operaţiuni în zonă, am înţeles foarte bine că atât momentul cât şi resursele disponibile local au creat condiţiile oportune pentru a pune bazele companiei. În afaceri, timingul e esenţial, iar pentru noi a fost perfect.
Un alt moment important a fost prima extindere a facilităţilor de producţie, ce ne-a permis să ne extindem portofoliul de produse, care până atunci cuprindea produse realizate din lemn multistrat, cu produse realizate din MDF şi PAL. De asemenea, retehnologizarea de la sfârşitul lui 2013 şi începutul lui 2014 a fost un moment foarte important în dezvoltarea companiei, fiind cea mai importantă investiţie de până acum.
Care este nivelul la care a ajuns acum afacerea?
Ştim că suntem pe drumul cel bun dacă ne uităm pe cifrele înregistrate în ultimii ani. Ne-am dublat cifra de afaceri în ultimii 6 ani, vom încheia anul 2016 cu o cifră de afaceri de 110 mil. lei şi EBITDA de 27,5 mil. lei; numărul angajaţilor a crescut la 350 şi am continuat să facem investiţii importante, deşi economia naţională a avut o perioadă nu dintre cele mai bune, iar consumul nu a fost întotdeauna încurajat, ceea ce la un moment dat a dus la o scădere a pieţei de mobilier de baie din România. Succesul unui brand se înregistrează atunci când clientul intră în magazin cu gândul fixat pe produsele tale şi pleacă din acel magazin cu produsul tău. Noi ştim că avem o imagine pozitivă în rândul clienţilor, atuurile produselor noastre fiind calitatea şi designul unic, pe lângă preţul foarte bun.
Care sunt principalii clienţi şi cele mai importante canale de desfacere?
Acoperim 100% piaţa din România, cu prezenţă pe toate canalele de vânzare disponibile în acest moment, indiferent că vorbim de marile reţele DIY, cum sunt Dedeman, Brico Depot, Leroy Merlin, Hornbach sau Praktiker, de magazine locale şi showroomuri, sau de magazine online. Practic, oriunde te-ai afla pe teritoriul României, poţi achiziţiona produsele Savini Due. Referindu-ne la pieţele de export, avem o prezenţă solidă în Italia, Germania, Franţa, Bulgaria, Grecia, Cehia, Ungaria, Slovenia, Malta, Cipru şi Serbia.
Principalii noştri clienţi rămân marile reţele, însă foarte important este faptul că pentru noi toţi clienţii sunt la fel de importanţi şi sunt întotdeauna trataţi cu respect, indiferent dacă vorbim despre revânzători sau despre clientul final.
Care sunt oportunităţile şi dificultăţile momentului?
Cea mai mare problemă cu care se confruntă întreaga industrie este resursa umană insuficientă sau slab pregătită în domeniu, la care au contribuit în egală măsură sistemul de învăţământ şi fenomenul migraţiei forţei de muncă spre vestul Europei.
Ca oportunităţi aş menţiona pătrunderea pe alte pieţe ale Europei şi dezvoltarea de produse noi şi inovative sau îmbunătăţirea ofertei actuale prin integrarea de noi tehnologii şi materiale.
Care este valoarea totală a investiţiilor realizate pe parcursul celor 13 ani?
Cea mai recentă retehnologizare a avut loc în 2013-2014, cu investiţii de 8 mil. euro, şi ne-a permis să reducem durata de producţie prin automatizarea mai multor procese, crescând în acelaşi timp nivelul de calitate al produselor noastre. Azi suntem cea mai mare fabrică producătoare de mobilier de baie din România, cu o suprafaţă de producţie de 17.000 mp şi
350 de angajaţi. Din 2003 şi până astăzi am investit în total aproximativ 25 milioane de euro în fabrica de la Sebeş.
Ce planuri aveţi?
Ne propunem ca fiecare casă din România, în primul rând, iar apoi din întreaga Europă, să aibă cel puţin o baie mobilată de Savini Due. Iar pentru asta trebuie să continuăm să creştem, să investim în oamenii noştri, în noi produse şi noi tehnologii de producţie. Focusul principal este de a creşte notorietatea brandului Savini Due la nivel naţional şi internaţional.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro