Retailul alimentar, dominat de straini

Postat la 21 august 2009 11 afişări

Comertul modern predominant alimentar a totalizat anul trecut 6,7 miliarde de euro si a fost dominat de lanturi internationale, potrivit datelor comunicate Ministerului de Finante.

Primele trei retele de comert, Metro, Rewe si Carrefour au realizat venituri de 4,5 miliarde euro, reprezentand peste 65% din vanzarile inregistrate de comertul modern.

Dupa ritmuri de crestere de circa 25% in lei in 2008 fata de 2007, primul semestru al anului 2009 a redus din optimismul primilor 3 giganti. Carrefour a inregistrat o scadere de 6% a vanzarilor in euro si o crestere de circa 10-15% a vanzarilor in lei, raportate la aceasi retea de magazine. Metro a anuntat diminuarea afacerilor din Europa de Est cu 12% in primul semestru, fata de perioada similara a anului trecut.

Retailerii straini par de neoprit si au inregistrat un ritm de extindere din ce in ce mai agresiv. Doar in prima jumatate a acestui an, retelele de comert au investit peste 100 milioane euro in deschiderea a 38 de noi spatii. Pentru a doua parte a lui 2009 sunt anuntate investitii de doua ori mai mari. La nivelul anului trecut existau aproximativ 300 de unitati a celor mai mari 10 jucatori din retailul alimentar.

Antreprenorii romani care conduc retele de comert s-au confruntat anul acesta cu scaderi drastice ale afacerilor. Dupa ce au investit 16 milioane euro in deschiderea a 3 unitati au fost nevoiti sa inchida alte 5, din cauza problemelor financiare. Spar, PIC, Trident, Primavara si Ethos spera ca la sfarsitul anului 2009, numarul de unitati sa ramana acelasi cu cel din 2008.

Cei mai mari jucatori din comertul cu bunuri alimentare sunt Metro, Carrefour, Selgros, Kaufland, Real si Cora.

 

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/retailul-alimentar-dominat-de-straini-4791128
4791128
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.