Reţeta succesului. Cum să reuşesti să vinzi de peste 20 de milioane de euro în Romania fără a avea măcar un magazin fizic
Retailerul online Vexio, înfiinţat în 2008, s-a concentrat până anul acesta pe piaţa din România, iar acest lucru i-a adus afaceri de 20 de milioane de euro în 2020, an în care pandemia şi-a făcut de cap, dar în care compania românească a înregistrat o creştere de circa 60%, de la 12 milioane de euro în 2019. În 2021, reprezentanţii Vexio au în plan EXTINDEREA pe noi pieţe, iar primele vizate sunt Bulgaria şi Ungaria.
Vexio, companie românească care comercializează în mediul online produse de larg consum, articole electro-IT, pentru casă şi grădină şi rechizite, cu afaceri de 20 de milioane de euro în 2020, în creştere cu aproximativ 60% faţă de anul precedent, are în plan să facă primii paşi pe noi pieţe, vizând astfel Bulgaria şi Ungaria, ţări în care eMAG, cel mai mare jucător din e-commerce, este activ cu platforma Marketplace.
„Acest proces este în lucru, iar eu sper ca până la finalul anului să avem cel puţin câteva produse listate măcar pe marketplace-ul din Bulgaria. Aici mai este o problemă, pentru că o să avem nevoie de oameni care să vorbească şi limba ţărilor respective pentru a putea avea interacţiuni cu clienţii de pe acele pieţe, prin urmare va trebui să angajăm măcar două persoane care să ţină legătura cu clienţii din cele două pieţe”, a spus Marius Creţu, Business Development Manager la Vexio, în cadrul celei mai recente emisiuni ZF Ecosistemul Marketplace. El a adăugat că până la acest moment Vexio nu a făcut paşi spre cele două pieţe sau spre alte pieţe internaţionale deoarece reprezentanţii companiei au considerat că nu au o idee clară despre costurile şi rentabilitatea unei astfel de extinderi.
„Colaborarea cu eMAG a început la finalul anului 2016, ne-am gândit că va fi un canal bun de dezvoltare la acel moment, am vrut să învăţăm şi să vedem cum abordează eMAG lucrurile în ce priveşte partea de relaţionare cu clientul şi în ce priveşte partea de creştere a businessului şi au fost lucruri pe care le-am îmbunătăţit.” În prezent, platforma Marketplace generează aproximativ 25% – 35% din cifra de afaceri a companiei. „Am avut creşteri şi pe site-ul propriu şi pe platforma eMAG. În ceea ce priveşte marketplace-ul, acesta avea o pondere de 10%-15% din cifra de afaceri în primul an când am început colaborarea, iar în prezent reprezintă între 25% şi 30%, cu fluctuaţii, dar nu ajunge mai jos de 25%.” De asemenea, compania Vexio are listate în prezent peste 27.000 de produse pe platforma eMAG Marketplace, iar până la finalul anului în curs vrea să atingă aproximativ 35.000 de produse listate pe platformă.
În ceea ce priveşte site-ul propriu, retailerul online are listate între 150.000 şi 200.000 de produse la momentul actual şi vrea să extindă categoriile de produse pe care le are pe site. „Urmează să mai aducem câteva varietăţi de produse care la acest moment nu se regăsesc la noi pe site. O să dezvoltăm zona auto – pentru că nu suntem reprezentaţi cum ne dorim şi vrem să aducem o varietate mai mare de produse şi piese, categoria produselor de home and deco, zona de rechizite – unde suntem destul de slab reprezentaţi. Avem de lucru”, a adăugat Marius Creţu. Compania achiziţionează produsele, în general, din România, de la furnizori locali, dar lucrează şi cu furnizori internaţionali. „Anul trecut au fost câteva probleme pe partea de aprovizionare, cel puţin la începutul pandemiei când ţările au început să închidă graniţele, au intârziat mult livrările, dar am făcut faţă, ne-am descurcat.” Depozitul companiei, în care lucrează între 25 şi 30 de persoane, se află în Bucureşti, în sectorul 3. „Ne-am înmulţit anul trecut pentru că a fost nevoie de personal mai mult pe partea de depozit deoarece nu reuşeam să livrăm la timp, aşa cum ne-am impus noi, din cauza creşterii rapide a cererii”, a mai spus Marius Creţu.
În prezent, pe partea de livrare compania lucrează cu două companii de curierat active pe piaţa locală, însă produsele voluminoase şi mai sensibile sunt livrate de persoane care lucrează în cadrul Vexio, a adăugat Marius Creţu. În ceea ce priveşte schimbările aduse de pandemie la nivel de consum, reprezentantul Vexio spune că zonele din care compania a înregistrat cel mai mare număr de comenzi sunt Capitala, urmată de zona de vest a ţării.
„Oraşul din ţară care înregistrează cel mai mare număr de comenzi este Bucureşti, dar zona de vest a ţării este cea mai reprezentativă ca şi procent de livrare.” Mariu Creţu a mai adăugat că pandemia a adus schimbări, pozitive, şi în ceea ce priveşte plăţile online cu cardul, dar şi valoarea bonului mediu.
„Au crescut anul trecut şi plăţile online cu cardul. Dacă înainte de această pandemie doar circa 20% din comenzi erau plătite online cu cardul, în prezent avem între 50% şi 65% plăţi online cu cardul. De altfel, a crescut şi valoarea coşului mediu, astfel că, dacă în 2019 era între 400 şi 450 de lei, în 2020 a atins şi valoarea de 600 de lei. Rata de comenzi finalizate a crescut şi ea cu aproximativ 50% – 60% anul trecut.” Pentru anul în curs reprezentanţii businessului estimează afaceri în creştere cu aproximativ 25%, până la 25 milioane de euro, pe fondul menţinerii interesului consumatorilor pentru cumpărături online, trend accelerat de condiţiile pandemice şi măsurile implementate de autorităţi.
„Ne dorim pentru anul în curs să atingem 25 de milioane de euro. Avem un target anual de minim 15% creştere a cifrei de afaceri. Noi considerăm că între 15% şi 25% este creşterea firească şi necesară pentru o dezvoltare sănătoasă. Anul trecut am simţit o creştere substanţială, când am ajuns la
20 mil. euro.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro