Scandia: exportul este o oportunitate mare

Autor: Ioana Mihai Postat la 20 octombrie 2010 96 afişări

Scandia Food, cel mai mare producator de conserve de pe piata romaneasca, si-a stabilit ca una dintre principalele tinte sa-si creasca actitivitatile de export. “Anul acesta am demarat exporturile catre piata din Bulgaria si cea din Ungaria si vom acorda potentialului de export o atentie maxima”, declara Robert Redeleanu, director general al Scandia Foods.

Conform estimarilor companiei, pana la finalul acestui an activitatile de export ar urma sa detina o felie de circa 5% din totalul cifrei de afaceri, urmand ca aceasta pondere sa creasca tot mai mult in urmatorii ani. Pietele vecine sunt principalele tinte de export, argumenteaza Redeleanu, care a mentionat ca ocazional compania exporta in tari ca Italia si Spania, unde principalii clienti sunt romanii plecati la munca. Aceste exporturi sunt insa "oportuniste" si nu se poate construi un plan de afaceri articulat pe baza lor.

Pe termen mediu si lung Redeleanu vede exporturile ca avand "un mare potential in cresterea cifrei de afaceri", astfel incat in zece ani vanzarile de peste hotare ar putea ajunge sa detina o jumatate din cifra de afaceri a companiei. "Daca pana in 2008 companiile isi concentrau eforturile ca sa acopere cererea de pe piata interna, acum lucrurile s-au schimbat in mod radical", completeaza directorul general al Scandia Foods.

Compania detine, conform datelor MEMRB citate de oficialii Scandia, o cota de piata in volum de peste 54% in segmentul pateurilor si peste 70% din volumul total de conserve de pe piata romaneasca, tinteste ca in acest an sa-si mentina nivelul afacerilor la acelasi nivel ca si anul trecut, pentru care a raportat vanzari de 203 milioane de lei, in crestere cu 1,7% fata de 2008. Scandia, care are in portofoliu marcile Scandia Sibiu, Bucegi si Sadu, nu a crescut preturile la raft pe parcursul acestui an, in ciuda majorarii TVA si a faptului ca "suntem influentati de cursul de schimb euro/leu, din cauza ca peste 70% din materiile prime sunt din import", spune Redeleanu. In primele sase luni ale acestui an compania a avut rezultate similare cu cele din prima parte a anului trecut.

Numele companiei, cu o istorie de aproape 90 de ani, se trage de la faptul ca in 1941 un fond de investitii scandinav a investit in afacerea dezvoltata la Sibiu. Pe piata romaneasca de conserve mai sunt prezente companii ca Orkla Foods, Hame Romania si Glina. Piata conservelor de carne este evaluata la 75 de milioane de euro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
FMCG,
Scandia,
export,
Robert Redeleanu
/actualitate/afaceri/scandia-exportul-este-o-oportunitate-mare-7505457
7505457
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.