Vanzarile Coca-Cola Romania si-au mai pierdut din efervescenta in T2
Coca-Cola HBC Romania a vandut cu circa 5% mai putine bauturi racoritoare in perioada aprilie-iunie, fata de perioada similara a anului trecut, din cauza situatiei economice globale, precizeaza conducerea companiei in raportul financiar semestrial.
Diminuarea volumului de vanzari a fost antrenata de reducerea cheltuielilor consumatorilor in segmentul Horeca, canal foarte profitabil pentru incasarile companiei.
Profitul operational obtinut de companie pe pietele emergente (din care face parte si Romania) s-a ridicat la 111 milioane euro in al doilea trimestru si a reprezentat o treime din profitul operational al grupului. In al doilea trimestru, avantajele economice determinate de majorarea preturilor si scaderea costurilor operationale au fost compensate de scaderea volumelor de vanzari si cresterea costurilor de productie.
Imbuteliatorul Coca-Cola a inregistrat pe piata din Romania prima scadere semestriala, estimata in jurul valorii de 5%. Pe fondul diminuarii volumelor de vanzari, compania a anuntat reorganizarea si restructurarea activitatilor. Costurile cu restructurarea din Romania s-au ridicat la 0,7 milioane euro in primul semestru al anului.
La nivel de grup, Coca-Cola HBC a inregistrat un profit net in scadere cu 4%, de pana la 201 milioane euro si venituri din vanzari cu 1% mai mici, de 3,2 miliarde euro.
In Romania, Coca-Cola HBC detine aproximativ 50% din piata bauturilor non-alcoolice ca volum si a inregistrat vanzari de 550 milioane euro in 2008. Cei mai mari concurenti ai sai pe aceasta piata sunt Pepsi, Romaqua si European Drinks.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro