Dragoş Pavăl a fost ales drept cel mai admirat manager din România în 2015 de către reprezentanţii mediului de afaceri local. El a povestit, în cadrul galei CEO Awards în care i s-a acordat acest premiu, despre primii paşi făcuţi în afacere, precum şi despre modul în care era văzută aceasta de părinţii celor doi fraţi, Dragoş şi Adrian Pavăl, la începuturile acesteia.
”M-am născut undeva în nordul Sucevei, într-o familie numeroasă, cu mulţi copii. Mi-aduc aminte cum cu 23 de ani în urmă, am părăsit jobul pe care îl aveam, de puţin timp de altfel, şi am înfiinţat împreună cu fratele meu firma Dedeman. Într-o călătorie la ţară, în locul în care m-am născut, să-mi văd părinţii, i-am povestit tatălui meu despre ultima mea ispravă. M-a întrebat contrariat: Cum ai putut să demisionezi de la un job atât de bun? Cu ce te ocupi tu acum? I-am explicat că am închiriat un spaţiu de 16 metri pătraţi şi cumpăr produse - apăruseră atunci en gros-urile pe centura Bucureştiului, pun adaos comercial pe acestea şi le revând clienţilor care erau tot mai avizi de a cumpăra astfel de produse - penuria era imensă. Şi atunci, tatăl meu - îi văd şi acum privirea consternată - îmi spune bine, am făcut aşa un efort ca tu să mergi la şcoală, să faci liceul, să faci cinci ani de facultate şi acum ai ales să te faci un speculant?
”.
Dintre cele mai recente realizări ale Dedeman se află semnarea cu AFI Europe Romania unui antecontract de vânzare a clădirilor AFI Park 1-3. Acordul include şi opţiunea de vânzare a clădirilor AFI Park4&5. Valoarea totală a tranzacţiei este estimată la aproximativ 164 mil. euro, potrivit ZF. ”Achiziţia birourilor AFI Park reprezintă primul pas pe care îl facem spre extinderea pe domeniul imobiliar”, a declarat Dragoş Pavăl într-un interviu acordat ZF.
Adrian şi Dragoş Pavăl au devenit în ultimii ani cei mai puternici antreprenori din retailul de bricolaj; ei au dezvoltat reţeaua Dedeman mizând pe strategii diferite de cele ale retailerilor internaţionali. Anul trecut, compania deţinută de fraţii Paval a raportat afaceri de 1,2 miliarde de euro, ceea ce o plasează pe locul întâi, la mare distanţă de competiţie în clasamentul operatorilor de magazine de bricolaj.