Alitalia, compania care pierde 1,5 mil. euro în fiecare zi, a primit o gură de aer de jumătate de miliard de euro
Alitalia a obţinut fonduri de salvare în valoare de 500 de milioane de euro din partea acţionarilor, băncilor şi poştei italiene de stat, pentru a evita falimentul companiei care pierde peste 1,5 milioane de euro pe zi, transmite Bloomberg.
Membrii consiliului de administraţie au aprobat un plan de atragere a 300 de milioane de euro prin emiterea de noi acţiuni către acţionarii existenţi. Air-France-KLM Group, cel mai mare acţionar al Alitalia, cu o participaţie de 25%, a anunţat că reprezentanţii săi au convenit să sprijine măsură pentru a permite continuarea activităţii operatorului aerian italian.
Compania de stat Poste Italiane a decis să contribuie cu 75 de milioane de euro la Alitalia, iar cele mai mari două bănci, UniCredit şi Intesa Sanpaolo, vor garanta până la 100 de milioane de euro pentru eventualitatea în care emisiunea de drepturi de preemţiune nu va fi subscrisă în totalitate.
Este pentru a doua oară în ultimii cinci ani când guvernul italian contribuie la salvarea operatorului aerian.
Acţionarii Alitalia se vor întâlni luni pentru a aproba planul de finanţare. Air France-KLM nu s-a angajat încă să participe la majorarea de capital, care necesită şi acordul board-ului său. Air France-KLM a fost reticentă să investeasă noi fonduri în Alitalia, având în vedere că aplică propriul său plan de restructurare şi reduceri ale locurilor de muncă.
Alitalia, cu circa 14.000 de angajaţi, s-a mai aflat în trecut în pragul falimentului. Operatorul a intrat în insolvenţă în 2008, după ce opoziţia politicienilor şi a sindicatelor a dus la eşecul tentativelor de vânzare a companiei, deţinută de stat, la acea dată, în proporţie de aproape 50%. Fostul premier Silvio Berlusconi a pledat pentru menţinerea Alitalia în proprietate italiană, după ce Air France şi-a retras oferta de achiziţie.
Un grup de investitori reunit de Berlusconi, între care Intesa Sanpaolo şi Atlantia, cel mai mare operator de autostrăzi din Italia, a cumpărat principalele active ale Alitalia şi le-a unificat cu cele ale operatorului mai mic Air One. Ulterior, a fost vândută o participaţie către Air France-KLM.
Resursele Alitalia au fost erodate de pierderile tot mai mari şi concurenţa venită din partea EasyJet.
La problemele Alitalia se adaugă avertismentul companiei energetice Eni, de oprire a aprovizionării cu carburanţi, dacă operatorul nu demonstrează că poate continua activitatea.
Pierderile Alitalia au urcat la 294 de milioane de euro în primul semestru, iar rezervele au scăzut la 128 de milioane de euro, de la 159 milioane euro la sfârşitul trimestrului unu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro