Amazon a înregistrat prima pierdere trimestrială din 2015 încoace, după ce vânzărille au încetinit semnificativ în primele trei luni ale anului. Gigantul american a pierdut 3,8 miliarde de dolari în acest trimestru, faţă de un profit de 8,1 miliarde de dolari în urmă cu un an
Amazon a înregistrat prima pierdere trimestrială din 2015 încoace, după ce vânzărille au încetinit semnificativ în primele trei luni ale anului, iar compania a continuat să se confrunte cu costuri mai mari şi cu un blocaj al cumpărăturilor online, scrie WSJ.
Veniturile gigantului tehnologic au crescut cu aproximativ 7% în perioada ianuarie-martie, cel mai lent ritm din ultimele aproximativ două decenii, în condiţiile în care consumatorii au revenit la obiceiurile de dinaintea anului şi au cheltuit mai mulţi bani în persoană în magazine. Acesta a pierdut 3,8 miliarde de dolari în acest trimestru, comparativ cu un profit de 8,1 miliarde de dolari în urmă cu un an, când o creştere a comenzilor online din cauza pandemiei a ridicat perspectivele Amazon.
Rezultatele companiei au fost afectate de participaţia în producătorul de vehicule electrice Rivian Automotive, ale cărui acţiuni s-au prăbuşit cu peste 65% în acest an. Amazon deţine o participaţie de aproximativ 18% în companie şi a avut o pierdere înainte de impozitare de 7,6 miliarde de dolari din cauza participaţiilor sale în această companie.
Amazon a semnalat că urmează mai multă incertitudine şi încetinire. Aceasta a precizat că se aşteaptă ca venitul său operaţional pentru trimestrul curent să se situeze între o pierdere de 1 miliard de dolari şi un profit de 3 miliarde de dolari. În al doilea trimestru din 2021 a înregistrat un venit operaţional de 7,7 miliarde de dolari. Acţiunile companiei au scăzut cu aproximativ 10% în tranzacţiile după orele de tranzacţionare.
"Pandemia şi războiul care a urmat în Ucraina au adus o creştere şi provocări neobişnuite", a declarat directorul executiv Andy Jassy într-un comunicat. Jassy a spus că Amazon se va îmbunătăţi lucrând la presiunile cauzate de inflaţie şi de lanţul său de aprovizionare.
După o perioadă de creştere extraordinară, pe măsură ce compania a încercat să răspundă la noile nevoi ale consumatorilor în timpul pandemiei, Amazon şi-a văzut impulsul oprit recent, în timp ce încearcă să facă faţă inflaţiei, unui deficit de forţă de muncă la nivel naţional şi întreruperilor lanţului de aprovizionare.
Cheltuielile operaţionale ale Amazon în America de Nord au crescut într-un ritm mai rapid decât vânzările. Compania a fost nevoită să cheltuiască miliarde de dolari pentru a-şi menţine instalaţiile în funcţiune în timpul suişurilor şi coborâşurilor crizei de sănătate. Între timp, valoarea totală a bunurilor vândute pe site-ul Amazon în 2021 a crescut la jumătate faţă de cea înregistrată în 2020, potrivit unei analize realizate de firma de cercetare Marketplace Pulse. Amazon a raportat joi o scădere de 3% de la un an la altul în segmentul magazinelor sale online, care include vânzările de produse şi conţinutul media digital.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro