Anchetatorii au părăsit locul prăbuşirii avionului Germanwings, după ce au colectat toate dovezile
Anchetatorii au colectat toate dovezile importante de la locul prăbuşirii avionului Germanwings, în Alpii francezi, şi au părăsit zona, a declarat un oficial din cadrul Jandarmeriei franceze, citat de CNN.
Anchetatorii nu sunt aşteptaţi să mai revină la locul catastrofei, a precizat sâmbătă căpitanul Yves Naffrechoux, din cadrul Jandarmeriei franceze. "Toţi anchetatorii poliţiei au părăsit locul prăbuşirii. A mai rămas doar o companie privată de securitate care asigură paza în zona prăbuşirii, pentru ca nimeni să nu meargă acolo", a adăugat el.
Compania de securitate va păzi locul tragediei până când toate fragmentele epavei vor fi colectate şi transportate într-un loc sigur, pentru a putea fi analizate dacă va fi nevoie, a mai afirmat acesta.
Anchetatorii au găsit joi cea de-a doua cutie neagră a avionului Germanwings, care înregistrează parametrii zborului până în momentul prăbuşirii. După analizarea datelor, experţii vor putea determina circumstanţele prăbuşirii aeronavei. Prima cutie neagră - cea care conţine conversaţiile echipajului - a fost găsită la scurt timp după prăbuşire, iar datele pot fi recuperate şi utilizate, în pofida avariilor.
Potrivit procurorului din Marsilia Brice Robin, dintre cele peste 2.000 de probe ADN colectate de la locul prăbuşirii, anchetatorii au izolat 150 de profiluri ADN. Robin a adăugat că autorităţile au găsit 470 de obiecte personale în zona tragediei, printre care 40 de telefoane mobile, care erau foarte avariate, existând şanse mici să poată furniza informaţii utile.
O aeronavă Airbus A320 a companiei Germanwings, care efectua o cursă de la Barcelona (Spania) spre Dusseldorf (Germania), s-a prăbuşit în Alpii francezi la 24 martie, provocând moartea celor 150 de persoane aflate la bord.
Anchetatorii suspectează că avionul a fost prăbuşit intenţionat de copilotul Andreas Lubitz, care l-a încuiat pe comandant în afara cabinei de pilotaj. Datele obţinute din cea de-a doua cutie neagră a avionului au arătat că Lubitz, în vârstă de 27 de ani, a setat pilotul automat pe o traiectorie descendentă şi în acelaşi timp a mărit viteza aeronavei.
Procurorii germani au afirmat că Lubitz a fost tratat pentru tendinţe sinucigaşe şi depresie în urmă cu câţiva ani, înainte de a deveni pilot. În plus, procurorii au găsit la locuinţa copilotului adeverinţe medicale care îl declarau inapt pentru lucru, valabile inclusiv pentru ziua tragediei, dar Lubitz le-a rupt şi nu şi-a anunţat angajatorii. Joi au apărut informaţii potrivit cărora copilotul Andreas Lubitz a căutat pe Internet date despre sinucidere şi despre uşile cabinelor de pilotaj.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro