Antreprenori locali. Brandurile Farmacia Tei şi Bebe Tei au trecut pragul de 1 mld. lei afaceri cumulate în 2020. În cinci ani, cele două businessuri au crescut de patru ori la nivel de vânzări cumulate. Companiile sunt controlate de antreprenoarea Roxana Maftei

Autor: Georgiana Mihalache Postat la 02 iunie 2021 481 afişări

Pariul pe preţurile mici a dus cele două branduri controlate de antre­pre­noarea Roxana Maftei – Far­ma­cia Tei şi magazinul cu articole pent­ru copii Bebe Tei – la peste 1,1 mld. lei în 2020, fiind pentru prima dată când afacerile cumulate ale celor două businessuri trec acest prag.

Antreprenori locali. Brandurile Farmacia Tei şi Bebe Tei au trecut pragul de 1 mld. lei afaceri cumulate în 2020. În cinci ani, cele două businessuri au crescut de patru ori la nivel de vânzări cumulate. Companiile sunt controlate de antreprenoarea Roxana Maftei

Pariul pe preţurile mici a dus cele două branduri controlate de antre­pre­noarea Roxana Maftei – Far­ma­cia Tei şi magazinul cu articole pent­ru copii Bebe Tei – la peste 1,1 mld. lei în 2020, fiind pentru prima dată când afacerile cumulate ale celor două businessuri trec acest prag.

Astfel, după ce în 2019 cele două branduri au ajuns la 951 mil. lei, anul trecut, în plină pandemie, au făcut un salt de aproape 20%, până la 1,1 mld. lei, din datele de la Finanţe. Faţă de acum cinci ani, cele două businessuri şi-au majorat de patru ori afacerile cumulate.

Creşterea a fost susţinută în spe­cial de rezultatele Farmaciei Tei, iar comenzile online au fost un alt motor de creştere, după cum spunea anterior fondatoarea companiilor, Roxana Maftei. Ea a pus bazele afacerii Farmacia Tei la 25 de ani, după ce an­te­rior deţinuse, pentru o scurtă perioa­dă, un magazin de tip Plafar.

Pornită în 1992, Farmacia Tei a func­ţionat circa două decenii cu o sin­gură unitate în Bucureşti. În ulti­mii ani, busi­nessul s-a extins şi în afa­ra Capita­lei, urcând în clasa­men­tul celor mai mari jucători după afaceri până pe locul al cincilea, dar cu un avânt puter­nic. În prezent, sunt şase farma­cii, cinci în Bucureşti şi una în Constanţa.

Farmacia Tei comercializează peste 20.000 de produse farma­ceu­tice şi parafarmaceutice, iar modelul pre­ţurilor mici atrage în continuare pa­cienţii care stau zeci de minute la coa­dă pentru a-şi lua reţete sau medicamente fără prescripţie.

Din informaţiile oferite anterior de fondatoarea companiei, „reţeta” pentru preţurile mici o reprezintă volumele mari de produse listate în far­macii, ceea ce îi permite antrepre­noa­rei să primească un preţ mai bun de la distribuitori. În plus, şi extin­de­rea din ultimii ani a fost făcută în zone intens circulate, începând cu Dristor, unde a fost prima extindere, până la farmaciile din marile centre comerciale, unde este un trafic intens. Evoluţia businessului Farma­ciei Tei este una spectaculoasă, mai ales că nu deţine o reţea naţională de unităţi, aşa cum este cazul primilor patru jucători după cifra de afaceri.

Un specific al farmaciilor Tei şi al magazinelor sub brandul Bebe Tei este spaţiul mare de desfăşurare, de peste 1.000 metri pătraţi. În ultimul an, şi zona online-ului s-a dezvoltat ca un canal suplimentar de vânzări cu o creştere puternică pentru brandul Tei.

„Pentru 2021 vrem să deschidem o nouă unitate a Bebe Tei şi Farmacia Tei va avea de asemenea o locaţie, două, în funcţie de cum negociem spaţiile”, spunea anterior pentru ZF Roxana Maftei.

Raportat la cele şase unităţi, Farmacia Tei a încheiat anul 2020 cu afaceri de 755 mil. lei, ceea ce înseamnă că rulajul unei singure unităţi este de 125 mil. lei anual în medie, din calculele ZF. În comparaţie, rulajele primelor patru reţele de retail farmaceutic nu depăşesc 5 mil. lei per farmacie anual, raportat la cifra de afaceri şi unităţile deţinute.

Supermarketul de produse pentru bebeluşi Bebe Tei a apărut pe piaţa din Capitală în 2014. În total, din brandul Farmaciei Tei s-au desprins patru magazine Bebe Tei, amplasate în general lângă farmaciile de sub acelaşi brand. Bebe Tei vinde produse pentru copii, lapte praf, pamperşi, dar şi derma¬tocosmetice şi produse precum cărucioare şi paturi pentru copii.

Portofoliul de produse din magazinele Bebe Tei include peste 15.000 de articole din game precum cea de îngrijire, hrană, puericultură, fiind produse destinate fe¬meilor care urmează să nască sau copiilor până la 4 ani. Mai multe lanţuri locale de farmacii au dezvoltat şi zona de magazine cu produse destinate exclusiv copiilor, mizând astfel pe o nişă cu potenţial de creştere.

În total, în România sunt 8.100 de farmacii la nivel naţional, în scădere faţă de anul 2018. Cele mai mari reţele de farmacii sunt Catena, Dr. Max, Help Net.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.