Antreprenori locali. Producătorul de lactate Artesana tatonează intrarea pe piaţa din SUA. „Am început tratativele cu câţiva distribuitori“
Daniel Donici, managing partner în cadrul Artesana, producător de lactate din jud. Galaţi, spune că Artesana a fost, este şi va rămâne o afacere de familie şi chiar dacă a atras ca partener fondul de investiţii ROCA, doar a intrat într-o „familie“ mai mare şi nu exclude nici alte parteneriate punctuale, mai ales din perspectiva exportului produselor pe piaţa internaţională.
Daniel Donici, managing partner în cadrul Artesana, producător de lactate din jud. Galaţi, spune că Artesana a fost, este şi va rămâne o afacere de familie şi chiar dacă a atras ca partener fondul de investiţii ROCA, doar a intrat într-o „familie“ mai mare şi nu exclude nici alte parteneriate punctuale, mai ales din perspectiva exportului produselor pe piaţa internaţională.
„Unul din visurile noastre este să exportăm brânzeturi în patria cu peste 400 de sortimente şi unde 96% din cetăţeni consuma lactate în mod regulat: Franţa. şi nu ne oprim aici. Chiar în aceste zile facem primii paşi pentru a trece Atlanticul şi să stabilim o prezenţă, într-o formă sau alta, în Statele Unite“, a spus antreprenorul într-un răspuns la câteva întrebări trimise de ZF cu ocazia realizării suplimentului aniversar ZF 25 de ani, care va fi publicat în perioada următoare.
Artesana este un brand lansat în urmă cu mai bine de zece ani de Alina şi Daniel Donici, iar în 2020 ROCA Investments a preluat 20% din companie.
Daniel Donici menţionează că într-adevăr într-o destinaţie atât de îndepărtată este imposibilă livrarea de acidofile (iaurt, sana, kefir, smântână), însă la brânzeturile maturate nu este o problemă.
Însă, antreprenorul afirmă că împreună cu echipa caută şi alte variante. În plus, ca şi tipuri de magazine vizate pentru extinderea în SUA sunt vizate cele specializate, gen Wholefoods, supermarketuri etnice, dar nu se limitează la aceştia.
„Am început tratativele, cu ceva distribuitori. În SUA mergem şi la o conferinţă internaţională unde vor fi agenţii guvernamentale din mai multe ţări, folosim această ocazie pentru a identifica şi alte oportunităţi de dezvoltare“, a explicat Daniel Donici pentru ZF. El adaugă că inaugurarea recentă a noii fabrici Artesana, tot în Tecuci, va asigura cel puţin în următorii 5-7 ani capacitatea necesară de producţie.
„Ne concentrăm însă şi pe ceea ce este cel mai important pentru următorii 10, 20 sau 30 de ani: echipa Artesana. Am ales să investim în oamenii care lucrează alături de noi, pentru că ei sunt cei mai importanţi. Totodată, am demarat o campanie de educare în rândul celor mici, cu accent pe înţelegerea etichetelor de pe produsele alimentare. Când învăţăm de mici la ce să fim atenţi şi facem o alegere conştientă, suntem mult mai atenţi la ceea ce alegem să punem pe masă. E un proiect cu rezultate pe termen lung, dar deloc de neglijat“. De altfel, recent, Sergiu Mulţescu, un executiv care lucrează de aproape un deceniu pentru producătorul român de lactate Artesana, a fost promovat în funcţia de director general executiv. Anterior, el a ocupat funcţia de director comercial, iar în noua funcţie va conduce direcţia strategică de dezvoltare şi de vânzări a Artesana, una dintre companiile cu cele mai importante creşteri în sectorul lactatelor în ultimii ani.
În 2022 businessul Artesana a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 5 milioane euro, cu 75 de angajaţi. Astăzi, produsele Artesana se găsesc în peste 1.000 de magazine în toată ţara, în majoritatea reţelelor de retail modern dar şi în reţele locale sau băcănii specializate.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro