Craciun fericit!

Apare un nou lanţ de magazine în România. Când îşi deschide noul retailer primul magazin în ţara noastră

Autor: Cristina Roşca Postat la 26 august 2023 631 afişări

Apare un nou lanţ de magazine în România. Când îşi deschide noul retailer primul magazin în ţara noastră

Grupul spaniol Inditex, unul dintre cei mai mari retaileri de modă din lume, ce deţine în portofoliu mărci precum Zara, Bershka şi Massimo Dutti, urmează a aduce în România singurul brand care lipsea, şi anume Lefties. Primul magazin sub acest nume va fi deschis în curând în mallul Prome­nada din Craiova, spun sursele ZF din piaţă.

ZF a scris încă de acum 5-6 ani că acesta este singu­rul brand din grup care nu este în România, în condiţiile în care Inditex a adus treptat toate mărcile sale pe plan local, este vorba de Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Oysho, Massimo Dutti şi Zara Home. Spaniolii au avut până recent şi marca Uterque, dar singurul magazin existent – cel din Băneasa Shopping City – a fost închis ca urmare a strategiei gigantului de a renunţa la brand peste tot în lume.

România este o piaţă importantă pentru Inditex, unde spaniolii fac afaceri anuale de peste 2,2 mld. lei cu o reţea de 138 de unităţi la final de 2022.

Decizia grupului de a aduce pe plan local şi Lefties vine într-o perioadă în care românii sunt tot mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii şi se orientează tot mai mult către branduri cu preţuri sub medie, precum Pepco, Sinsay şi Kik, este vorba atât de discounteri de modă, cât şi de mărci care se poziţionează pe segmentul „value for money“. Celelalte branduri ale Inditex au preţuri medii sau peste medie.

În ceea ce priveşte brandul Lefties, care în traducere înseamnă ce a rămas, el este cunoscut mai ales pentru că an­terior vindea la preţuri reduse produsele care au rămas din colecţiile celorlalte mărci ale Inditex. În ultimii ani însă, situaţia s-a schim­bat. Pe de-o parte, acum marca are propriile ei colecţii. Pe de altă parte, grupul a investit masiv în schimbarea conceptului, astfel că magazinele noi au câteva mii de metri pătraţi şi încorporează multă tehnologie.


Decizia grupului de a aduce pe plan local şi Lefties vine într-o perioadă în care românii sunt tot mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii şi se orientează tot mai mult către branduri cu preţuri sub medie.


De altfel, şi magazinul din Craiova va si tot pe suprafaţă mare. Acest tip de concept, îl mai are şi Primark, o marcă irlandeză venită local recent şi care a ajuns la două magazine.

Sursele ZF din piaţă spun că şi spaniolii de la Inditex au planuri ambiţioase pentru Lefties, Craiova fiind doar un prim pas către o expansiune mai accelerată. Motivul pentru care brandul merge pentru prima dată aici este acela că mallul Promenada reprezintă una dintre cele mai importante deschideri de profil din această perioadă.

Pentru Inditex, aducerea unui nou brand poate însemna reluarea expansiunii într-un ritm mai accelerat, după ce multă vreme retailerul a mers doar în mallurile nou deschise. Şi cum acestea nu au fost prea multe, numărul de magazine nu a crescut, ba chiar a scăzut ca urmare şi a unor închideri.

România este o piaţă de interes pentru brandurile străine de modă, cosmetice şi, în general, de bunuri nealimentare, chiar şi după trei ani dificili, marcaţi de pandemia de COVID-19, de războiul de la graniţă şi de inflaţia record.

În retailul de modă – cu tot ce cuprinde el, îmbrăcăminte, echipamente sportive şi încălţăminte – există deja câteva sute de mărci, în special străine, dar şi unele locale, care se luptă pentru cele 5 mld. euro pe care românii le cheltuie anual pe astfel de bunuri, conform celor mai recente cifre ZF.

România este cunoscută în regiune ca o piaţă cu apetit mare pentru branduri, cu consumatori interesaţi de trenduri şi dispuşi să cheltuie pe modă şi cosmetice o pondere mai mare din salariu comparativ cu polonezii, cehii sau ungurii. În aceste ţări salariile medii sunt mai mari decât pe plan local, dar comportamentul de shopping e diferit. Poate de aceea, unele mărci vin în România înainte de a pătrunde în alte ţări din regiune, chiar dacă acestea sunt mai dezvoltate economic.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
branduri de modă,
Inditex,
Zara,
Lefties

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.