Aplicaţie de realitate virtuală care plimbă turiştii prin Imperiul Roman, creată de un român
Un ghid turistic român a creat o aplicaţie de realitate virtuală care plimbă turiştii, din Roma, prin Imperiul Roman.Inovaţia a fost probată şi apreciată de ministrul Culturii din Peninsulă, iar după succesul de la Colosseum urmează simularea unei întreceri de care romane pe stadionul Circus Maximus
Cristina Antal este co-fondatoarea singurei firme de la Roma care duce turiştii printre gladiatori şi lei, cu ajutorul ochelarilor 3D. Cu ajutorul realităţii virtuale, ea le arată Colosseumul de acum 2000 de ani. Tot ce trebuie să facă turistul este să rezerve turul imaginar pe site-ul femeii de afaceri. Ea îl aşteaptă în faţa vechii arene cu ochelarii trideimensionali şi aparatura necesară.
Apoi, 45 de minute turistul este plimbat printre soldaţi romani şi ia loc în loje, de unde poate să cruţe sau că curme viaţa unui gladiator. În tot acest timp asculţă explicaţii despre luptele sângeroase şi vede cum arăta Colosseumul pe timpuri şi înăuntru şi afară. Călătoria în timp costă 57 de euro.
Cristina şi asociatul ei italian Guido Gerace au câştigat, în 2017, un concurs de finanţări din partea Regiunii Lazio pentru start-up-uri inovatoare. În acelaşi an, la un târg de turism, ministrul Culturii Dario Franceschini a probat ochelarii şi i-a felicitat.
În timpul pandemiei, Cristina şi Guido au profitat de absenţa turiştilor şi au lucrat la alt proiect de realitate virtuală care transformă pe oricine în turist. De data aceasta pe stadionul Circus Maximus, din care au rămas doar ruinele. Pe vremuri, romanii făceau acolo concursuri de viteză...cu carele.
„Intenţia noastră este aceea de a transporta observatorul, turistul în trecut şi, partea cea mai interesantă este gameingul. Îţi dăm posibilitatea de a conduce carul, cu accidente, de a câştiga sau de a pierde”, spune Cristina Antal, ghid turistic si manager.
„A învăţa istoria înainte de vizita efectivă nu are termen de comparaţie. Cu o astfel de experienţă îţi imaginezi că eşti în interior”, spune Alisia, o turistă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro