Apple a livrat mai multe iPhone-uri decât se aştepta piaţa, dar profitul continuă să scadă
Profitul Apple a scăzut cu 8,6% în trimestrul al patrulea fiscal, încheiat în septembrie, la 7,51 miliarde dolari, înregistrând al treilea declin consecutiv, în timp ce veniturile au urcat cu 4,2%, la 37,5 miliarde de dolari, susţinute de vânzările noilor modele iPhone 5S şi 5C, relatează Bloomberg.
Vânzările iPhone, care includ şi livrările pe parcursul a circa o săptămână de smartphone-uri 5S şi 5C, au fost de 33,8 milioane de aparate, peste aşteptările analiştilor, de 32,8 milioane.
Compania a comercializat în trimestrul al patrulea 14,1 milioane de iPad-uri, sub estimările de 14,3 milioane. Livrările de Mac-uri au atins 4,6 milioane de computere.
Apple estimează pentru viitorul sezon de al sărbătorilor de iarnă cea mai lentă creştere a vânzărilor din ultimii cinci ani. Faptul reflectă încetinirea creşterii livrărilor iPhone-urile şi iPad-urile, pe fondul intensificării concurenţei pe o piaţă saturată.
Pentru trimestrul actual, Apple anticipează venituri de 55-58 miliarde de dolari, cu o creştere de 0,9%-6,4% de la 54,5 miliarde de dolari în urmă cu un an. Aceasta ar fi cea mai lentă creştere a vânzărilor în perioada sărbătorilor după 2008, când veniturile au avansat cu 6%. Profitul va fi aproximativ egal cu cel din aceeaşi perioadă a anului trecut.
În 2011 şi 2012, vânzările Apple au crescut în perioada sărbătorilor cu peste 70%.
Produsele Apple au revoluţionat industria tehnologiei, dar cotaţia acţiunilor companiei a scăzut cu 25% în ultimul an, pe fondul primului declin al profitului în 10 ani. Apple se confruntă cu o concurenţă puternică, condusă de Samsung, care exercită presiuni asupra preţurilor smartphone-urilor şi tabletelor.
"Întrebarea este, pot reveni la creştere?", a declarat Walter Piecyk, analist la BTIG în New York.
Piecyk a spus că există semne că Apple îşi reveni în 2014, cu stabilizarea marjelor şi a vânzărilor în ţări precum China.
Apple a generat în China vânzări de 5,73 miliarde de dolari în trimestrul trecut, în urcare cu 5,6% faţă de anul precedent. În Japonia, vânzările au avansat cu 41%, la 3,34 miliarde de dolari.
"Gama de produse beneficiază de o cerere puternică. Trebuie să revină pe un trend pozitiv", a declarat Laurence Balter, analist la Oracle Investment Research.
Apple a lansat noi modele iPhone şi iPad pentru sezonul de cumpărături de la sfârşitul anului, care este cel mai important trimestru pentru companie. Directorul general Tim Cook a declarat după publicarea rezultatelor că există o cerere mare pentru iPhone 5S şi anticipează că noile iPad-uri vor fi la fel de populare.
Apple va începe comercializarea iPad Air la 1 noiembrie, iar pe parcursul lunii va intra pe piaţă şi noul iPad mini.
În trimestrul trecut, Apple a avut o cotă de 13,4% pe piaţa mondiale a smartphone-urilor, în scădere de la 15,6% în aceeaşi perioadă a anului 2012, potrivit companiei de analiză a pieţei Strategy Analytics.
Cota de piaţă a Samsung s-a majorat de la 32,9% la 35,2% în aceeaşi perioadă.
Apple a înregistrat o scădere a cotei şi pe piaţa tabletelor, odată cu lansarea unor noi produse de către companiile concurente.
Acţiunile Apple au scăzut cu până la 5,1% în urma anunţării rezultatelor, dar ulterior şi-au revenit aproape la nivelul de închidere a tranzacţiilor, de 529,88 dolari pe unitate, după ce directorul financiar Peter Oppenheimer a spus că marjele ar fi fost mai bune dacă Apple nu ar fi modificat o metodă de contabilitate.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro