Arafat: Asistăm neputincioşi la promovarea agresivă a tutunului, sub o nouă formă. „Nu mai promovaţi aceste aparate ale morţii”

Postat la 19 martie 2018 472 afişări

Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, a criticat dur pe Facebook ţigările electronice, după ce a văzut o fotografie cu o reclamă la metrou, în care o companie promovează „fumatul fără fum”.

Arafat: Asistăm neputincioşi la promovarea agresivă a tutunului, sub o nouă formă. „Nu mai promovaţi aceste aparate ale morţii”

Duminică, Raed Arafat şi-a manifestat nemulţumirea faţă de reclama agresivă la ţigările electronice, într-o postare pe Facebook:

„Văzând poza recentă a unei staţii de metrou din capitală, împânzită cu reclame care promovează fumatul, nu pot să nu subliniez următoarele aspecte:

În ultimii ani, pe plan mondial, s-a câştigat teren faţă de ofensiva fabricanţilor şi a comercianţilor de tutun. Am reuşit să interzicem reclamă la produsele de tutun şi promovarea acestora în spaţiul public, protejând în mod deosebit copiii şi generaţiile tinere; am reuşit să interzicem fumatul în spaţiile publice, iar directivele Europene continua să apară cu măsuri din ce în ce mai consistente împotriva acestui pericol public.

Reclame agresive pentru „fumatul fără fum”

Din păcate nu putem să nu observăm în ultimele luni revenirea ofensivei mediatice a comercianţilor de tutun prin reclame agresive pentru “fumatul fără fum” folosind sisteme de încălzire a ţigărilor care conţin tutun.

Studiile despre efectele acestui mod de fumat încă sunt la începutul lor iar comercianţii de tutun pretind că acest mod ar fi mai “sănătos” decât fumatul clasic. Chiar dacă ar fi aşa, revenirea la promovarea agresivă a tutunului sub nouă formă de fumat nu va avea impact doar asupra fumătorilor clasici. Promovarea atinge şi copiii şi tinerii care încă nu au început să fumeze iar fumatul, indiferent sub ce formă, este un pericol pentru sănătatea publică şi este pericol pentru orice persoană care îl practică precum şi pentru persoanele din jurul ei. Cu alte cuvinte, asistăm neputincioşi la revenire la o ofensivă similară cu cea din anii 90, înaintea interzicerii promovării tutunului, când promovarea avea ca ţinta tinerii şi copiii care reprezintau viitoarea clinetela a comercianţilor de tutun.

Citeşte continuarea pe www.gandul.info

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.