ASF va avea 466 de salariaţi de la 1 martie, cu 143 mai puţin faţă de martie 2014
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) va avea, de la 1 martie, 466 de salariaţi, cu 143 de angajaţi mai puţin faţă de luna martie a anului 2014 şi cu 252 mai puţin faţă de totatul de 718 existent la comasarea CSA, CNVM şi CSSPP în aprilie 2013, a anunţat instituţia.
Autoritatea s-a înfiinţat prin preluarea şi reorganizarea tuturor atribuţiilor şi prerogativelor Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare (CNVM), Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) şi Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP).
"ASF a încheiat în această lună şi etapa concursurilor interne la nivel de execuţie, după ce la sfârşitul lunii noiembrie 2014 au fost finalizate concursurile interne pentru funcţiile de conducere, la nivel de director şi şef serviciu. Peste 300 de angajaţi au participat la interviurile de selecţie. Ca urmare a acestui proces, personalul ASF s-a redus la 382 salariaţi în posturi de execuţie, 46 de şefi serviciu şi 10 directori, iar 42 de posturi au rămas vacante", se arată într-un comunicat al instituţiei.
În acelaşi timp, Fondul de Garantare a Asiguraţilor are acum 28 de salariaţi.
"Rezultă astfel că, după 1 martie 2015, ASF va avea un număr efectiv de 466 de salariaţi, o reducere de 143 de salariaţi faţă de martie 2014 şi mai puţin cu 252 faţă de totalul de 718 câţi au fost preluaţi în 2013 de la CNVM, CSA şi CSSPP prin OUG 93/2012", se mai spune în comunicat.
Cele 42 de posturi rămase vacante vor fi scoase la concurs - atât cu participare externă, cât şi internă - ceea ce înseamnă o reînnoire cu aproximativ 10% a echipei.
De altfel, pentru cinci dintre posturile la nivel de conducere se derulează deja interviurile de evaluare a competenţelor şi abilităţilor candidaţilor.
Procesul de restructurare a vizat, în principal, creşterea eficienţei organizaţionale prin reorganizarea proceselor şi activităţilor din ASF prin reducerea nivelurilor ierarhice de la 5 la 3 (au fost 6 posturi de şef de departament şi 24 de posturi de director adjuncti), reducerea numărului structurilor organizatorice prin desfiinţare sau comasare a direcţiilor de la 25 la 17 şi a serviciilor de la 106 la 53, reducerea numărului funcţiilor de conducere cu aproximativ 60%, de la 161 la 70 de posturi şi creşterea posturilor de execuţie în total personal la aproximativ 86% în 2015 faţă de 74% cât era în anul 2014.
Strategia de dezvoltare a ASF a stabilit un cadru general pentru procesul de reorganizare instituţională, derulat cu implicarea unor consultanţi externi precum Banca Mondială, PricewaterhouseCoopers, Deloitte şi Hay Group.
În urma unei ample analize a structurii organizaţionale, se mai spune în comunicat, au fost identificate trei direcţii de acţiune principale, şi anume structura organizaţională şi guvernanţă (prin integrarea unor direcţii şi servicii din cadrul celor trei sectoare, optimizarea numărului de angajaţi şi introducerea unui sistem eficient de management al performanţei, procesele şi eficienţa organizaţională (prin standardizarea proceselor şi procedurilor în vederea realizării de sinergii în cadrul organizaţiei) şi optimizarea structurii costurilor (prin revizuirea sistemului de compensare şi beneficii, standardizarea şi simplificarea arhitecturii IT, analizarea în profunzime a structurii veniturilor şi cheltuielilor).
În paralel cu regândirea noii structuri organizatorice, în cursul anului 2014 a fost restructurat şi cadrul de funcţionare instituţională dat de politica de recrutare şi selecţie pentru ocuparea posturilor din structura organizatorică a ASF, regulamentul de organizare şi funcţionare a ASF, regulamentul intern al ASF şi regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului ASF, precum şi codul de etică şi integritate a personalului ASF.
"Odată încheiată această primă etapă, în perioada următoare ASF va dezvolta împreună cu Banca Mondială proiecte pe trei direcţii importante, şi anume: analiză-diagnostic a fluxurilor de operaţiuni şi a atribuţiilor personalului de execuţie, corelarea acestor atribuţiilor cu remuneraţia, precum şi dezvoltarea competenţelor şi pregătirii profesionale", se mai spune în comunicat.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro