Box Office-ul chinezesc a ajuns la aproape patru miliarde de dolari, iar Hollywood trebuie să se adapteze situaţiei
Box office-ul din China a crescut cu 27% în 2013, ajungând la suma de 3,6 miliarde de dolari. Chiar dacă piaţa din Statele Unite rămâne prima, cu 11 miliarde de dolari anual, tot mai multe companii încearcă să îşi modifice strategie pentru a fi cât mai aproape de preferinţele asiaticilor.
Filme precum "Transformers: Age of extinction"," X-Men: Days of future past" sau"Wolverine" au introdus actori asiatici pentru a atrage cât mai multă lume în cinematografe. Alte case de producţie au preferat să filmeze direct în Asia pentru a beneficia de un marketing mult mai puternic pe această piaţă.
Compania Marvel a folosit chiar o strategie inventivă: în "Iron Man 3", aceştia au introdus scene cu o cunoscută vedetă asiatică doar în varianta care a rulat în China şi Japonia.
Specialiştii estimează că acest fenomen va deveni din ce în ce mai vizibil, astfel încât nu ar trebui să mire pe nimeni dacă în următorii ani tot mai multe francize se vor "muta" în Asia.