Bursă: Olandezii care controlează DN Agrar, cea mai mare fermă zootehnică integrată din România, au vândut 6,1% din firmă investitorilor de la Bursa de Valori Bucureşti, prin tranzacţii accelerate prin care este majorată astfel lichiditatea. TradeVille, intermediar
Compania olandeză A.M. Advies B.V. a ajuns la o deţinere de 68% din capitalul social al DN Agrar (simbol bursier DN), care administrează cea mai fermă zootehnică integrată din România, prin vânzarea a 6,1% investitorilor de la Bursa de Valori Bucureşti într-un plasament privat accelerat intermediat de TradeVille şi prin care se îmbunătăţeşte astfel lichiditatea pe acest emitent.
Astfel, potrivit datelor BVB, preţul de închidere al plasamentului privat a fost de 1,5 lei, în scădere cu 6,25% faţă de cel de închidere de pe piaţa Regular de la închiderea precedentă, fiind vândute 9,7 milioane de acţiuni. Olandezii au anunţat într-un raport că oferta a constat într-un număr de până la 12 milioane de acţiuni.
“Oferta a fost finalizată în data de 10.07.2024. Acţionarul Vânzător a vândut în cadrul Ofertei un număr total de 9.699.601 acţiuni ordinare ale Societăţii. Acţionarul Vânzător informează că tranzacţia a fost realizată cu scopul de a sprijini creşterea lichidităţii acţiunilor DN AGRAR, în legătură directă cu strategia pe termen lung a companiei asumată la listarea pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti. Societatea nu va încasa niciun venit ca urmare a Ofertei desfăşurate. S.S.I.F. TRADEVILLE S.A. a acţionat în calitate de Intermediar în legătură cu Oferta. În cadrul Ofertei, acţiunile au fost oferite unui număr mai mic de 150 de persoane fizice sau juridice, altele decât investitori calificaţi, pe stat membru, în temeiul excepţiilor de la obligaţia de a publica un prospect prevăzute la art. 1 alin. (4) din Regulamentul UE privind prospectul”.
DN Agrar are o capitalizare bursieră de 254 mil. lei după ce în ultimul an acţiunile au urcat cu 111%. De la începutul lui 2024 acţiunile s-au apreciat cu 21% pe tranzacţii de 54 mil. lei.
Miriam Andrei, director general TradeVille, a spus: Finalizarea cu succes a acestui plasament privat accelerat, printre cele mai mari din piaţa AeRO, confirmă poziţia noastră pe acest segment.
“Acest succes este o dovadă clară a încrederii pe care clienţii noştri o au în TradeVille şi în capacitatea noastră de a livra rezultate. Felicităm DN Agrar Group S.A. pentru iniţiativa de a face un plasament privat accelerat pentru a creşte lichiditatea acţiunii şi le urăm succes în îndeplinirea obiectivului de a se transfera pe piaţa principală a BVB. Baza noastră de clienţi este în continuă creştere, iar apetitul ridicat pentru oferte ne arată că investitorii au încredere în serviciile noastre şi în expertiza pe care o aducem pe piaţa de capital. Invităm toţi investitorii mari şi toate companiile care au demonstrat performanţă şi care au nevoie să vândă un volum mare de acţiuni, să ia în considerare acest tip de ofertă. Plasamentele private accelerate reprezintă o soluţie eficientă şi rapidă pentru a răspunde necesităţii de lichiditate într-o piaţă unde aceasta poate fi uneori limitată. O astfel de ofertă se poate organiza şi într-o săptămână, asigurând dinamismul de care avem nevoie pentru o piaţă în continuă dezvoltare. De 30 de ani inovăm şi ne adaptăm serviciile pentru a răspunde cât mai bine nevoilor clienţilor noştri, consolidându-ne astfel poziţia pe segmentul intermedierilor de oferte dedicate pieţei de retail”.
DN Agrar a anunţat recent că în prima jumătate a acestui an a livrat o cantitate de lapte cu 17% mai mare decât în primele şase luni din 2023. În S1/2024, compania a livrat 32,2 milioane de litri de lapte, faţă de 27,5 milioane de litri în S1/2023. Cantitatea de lapte a fost mai mare în fiecare din cele şase luni. Aşteptările analiştilor arată o probabilitate mare de îmbunătăţire a rezultatelor în cursul acestui an, în condiţiile în care preţul laptelui s-a stabilizat.
Veniturile şi profitul net din T4/2023 şi T1/2024 au mers în jos ca urmare a efectului de bază faţă de perioadele similare din urmă cu un an, când preţul laptelui în România ajunsese la maxime istorice.
Afacerile grupului au scăzut cu 9% în T1/2024 faţă de T1/2023, până la 40,3 mil. lei, fiind influenţate pe de o parte de scăderea preţului laptelui cu circa 25%, iar pe de altă parte de creşterea cantităţii de lapte vândute, în principa, ca urmare a investiţiilor în creşterea capacităţii de producţie, atât prin achiziţia de vaci de lapte, cât şi prin investiţii în eficientizarea fluxului de producţie.
Grupul avea la T1/2024 peste 14.500 de vaci, atât vaci de lapte, cât şi tineret bovin. Ferma Straja, proiect planificat a fi finalizat în 2027, va avea o capacitate de 5.000 de vaci, iar compania se aşteaptă să sprijine dublarea afacerii până la finele anului 2027/începutul anului 2028.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro