Businessul merge înainte cu motoarele turate la maxim. Gilles Ballot, CEO al Carrefour România: Anul trecut a fost anul investiţiilor record pentru noi. Vom continua şi în 2025, România rămâne una dintre pieţele importante în grup

Autor: Cristina Roşca Postat la 04 martie 2025 6 afişări

Economia României este clar influenţată de contextul politic şi de schimbările legislative şi fiscale care au loc atât la nivel local, cât şi internaţional, însă pe plan autohton există în continuare multiple oportunităţi, crede Gilles Ballot, CEO al operaţiunilor locale ale grupului francez Carrefour.

Businessul merge înainte cu motoarele turate la maxim. Gilles Ballot, CEO al Carrefour România: Anul trecut a fost anul investiţiilor record pentru noi. Vom continua şi în 2025, România rămâne una dintre pieţele importante în grup

Circa 50% din populaţia României locuieşte la mai puţin 15 minute de un magazin Carrefour Francezii au pe plan local peste 450 de magazine sub multiple formate.

Economia României este clar influenţată de contextul politic şi de schimbările legislative şi fiscale care au loc atât la nivel local, cât şi internaţional, însă pe plan autohton există în continuare multiple oportunităţi, crede Gilles Ballot, CEO al operaţiunilor locale ale grupului francez Carrefour.

„În grupul Carrefour, România rămâne una dintre pieţele importante. Cu siguranţă extinderea spaţiului Schengen (ca un exemplu) va avea efecte benefice pentru ţară. Cred că vom asista şi la o mişcare în economia românească, cu un accent tot mai crescut pe producţia locală şi pe susţinerea micilor antreprenori. Acest lucru se observă şi din comportamentul consumatorilor.“

Executivul adaugă că 93% dintre produsele Carrefour din România provin de la furnizori locali. În acest context, grupul francez continuă investiţiile pe plan autohton. Gilles Ballot afirmă că 2024 a fost un an cu investiţii record pentru companie, majoritatea banilor fiind alocaţi integrării magazinelor Cora, dar şi îmbunătăţirii experienţei de client.

„Anul 2024 a fost unul marcat de expansiune şi de consolidarea poziţiei pe piaţa de retail.“ Executivul nu oferă cifre, dar spune că grupul va continua investiţiile şi în 2025. Însă, acest an va fi şi unul de consolidare. „Anul acesta este unul al consolidării, în care focusul de expansiune va merge către formatele mici. Investiţiile în digitalizare vor continua, iar strategia comercială va fi prioritară.“

Carrefour are pe plan local peste 450 de magazine sub multiple formate, activând totodată şi în online. În total, vânzările grupului în România sar de 3,5 mld. euro, confom celor mai recente date.

„Circa 50% din populaţia României lo­cu­ieşte la mai puţin 15 minute de un ma­gazin Carrefour“, afirmă executivul. El mai precizează că instabilitatea economică internţională, dar şi schimbările legislative şi noile reglementări adoptate la nivel local ar putea avea un impact direct asupra consumului şi a puterii de cumpărare. Totuşi, rămâne optimist.

„Vom urmări atent toate aceste tendinţe şi ne vom adapta strategia de preţ în consecinţă. Totuşi, credem că scenariul cel mai probabil rămâne o creştere de volum pe piaţa românească.“

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.