Când viaţa bate filmul. Cum au ajuns doi tineri de la vânzarea de jocuri piratate, la crearea unui joc fenomen care a fost făcut film de gigantul Netflix
CD Projekt - al cărei sediu oferă avantaje demne de Silicon Valley, cum ar fi o sală de sport, un studio de film şi birouri în plan deschis - a transformat dragostea polonezilor pentru jocurile video într-un brand global.
Povestea CD Projekt sună la fel ca a multor branduri vestice de succes: doi tineri pasionaţi de soft au început, la 20 de ani, o afacere într-un apartament. În 1994, Marcin Iwinski şi Michal Kicinski au început să vândă CD-uri cu jocuri ale companiilor vestice fără licenţă în piaţa din Varşovia. Aveau doar 2.000 de dolari şi un computer. Treptat, au trecut spre vânzarea jocurilor cu licenţă şi, în cele din urmă, s-au orientat către dezvoltare de jocuri. CD Projekt a devenit astfel prima companie care lucra direct cu companiile vestice pentru a localiza jocurile din Polonia.
Sectorul industriei gamingului valorează aproape 500 de milioane de euro în Polonia, ţara fiind al patrulea cel mai mare exportator de jocuri video, potrivit unui raport al Agenţiei Poloneze pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului. Cea mai mare economie est-europeană are 440 de studiouri de jocuri video, iar la sfârşitul anului trecut a avut 9.710 de angajaţi în domeniul dezvoltării de jocuri, dintre care 10% lucrează pentru CD Projekt Red.
Piaţa de profil a crescut cu 32% doar între 2018 şi 2019, o bună parte din ea fiind reprezentată de CD Projekt Red, creatoarea seriei de jocuri de succes The Witcher, lansată în 2007.
The Witcher 3 s-a vândut în şase milioane de copii în 2019, iar seria stă la baza unui serial de televiziune cu acelaşi nume care a umplut rapid golul lăsat de The Games of Thrones. Dezvoltatorii polonezi de jocuri se bazează mai ales pe exportarea produselor lor, 96% din veniturile totale fiind generate pe pieţe externe.
Compania CD Projekt s-a listat la bursa din Varşovia în primăvara acestui an şi a fost detronată recent de platforma de comerţ electronic Allegro, care a a avut parte de un debut fabulos pe bursa de la Varşovia.
„Am lucrat intens la a aduce CD Projekt în atenţia investitorilor străini. Ne întâlnim cu fonduri de investiţii din întreaga lume, concentrându-ne pe pieţele occidentale, în special pe Statele Unite.“ ,
a declarat Adam Kicinski pentru Reuters, preşedintele companiei şi unul dintre fondatorii săi
Marcin Iwinski
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro