Care este brandul românesc produs la Bacău, care bate vestitul Oreo pe piaţa de 1,6 miliarde de lei a biscuiţilor
Croco, brand românesc produs la Oneşti (judeţul Bacău) s-a clasat anul trecut pe primul loc în topul celor mai vândute mărci de biscuţi dulci, o piaţă care depăşeşte 1,6 mld. lei anual, conform datelor companiei de cercetare Euromonitor.
♦ Croco este o afacere românească pusă pe picioare de antreprenorul Damian Mereu ♦ Oreo este un brand al multinaţionalei Mondelez ♦ Două branduri româneşti şi-au făcut loc în topul celor mai mari vânzări de biscuiţi dulci, o piaţă de 1,6 mld. lei.
Croco, brand românesc produs la Oneşti (judeţul Bacău) s-a clasat anul trecut pe primul loc în topul celor mai vândute mărci de biscuţi dulci, o piaţă care depăşeşte 1,6 mld. lei anual, conform datelor companiei de cercetare Euromonitor. Astfel, această categorie rămâne una în care brandurile locale mai au un cuvânt de spus în contextul în care segmentul biscuiţilor şi al dulciurilor în general este inundat de branduri străine. Conform datelor de pe site-ul Croco, producătorul are o cotă de piaţă de 9% pe segmentul biscuiţilor cu cremă.
Croco este o afacere românească pusă pe picioare de antreprenorul Damian Mereu. Al doilea loc în clasamentul celor mai vândute branduri de biscuiţi dulci este Oreo, al gigantului Mondelez, potrivit Euromonitor. Podiumul este completat de un alt brand românesc-Alfers, produs de compania Alka.
Producătorul Alfers are două fabrici, una la Bucureşti şi una la Ploieşti, cea de-a doua fiind cea mai nouă investiţie a companiei. La Ploieşti, Alka produce snackuri sărate, conform ultimelor date. Pe de altă parte, Mondelez, care deţine brandurile Milka, Poiana şi Oreo, deţine o unitate de producţie în România după ce a preluat Chipita Global, unul dintre cei mai mari producători de croissante din Europa Centrală şi de Est. Mondelez mai are în top cinci cele mai vândute branduri de biscuiţi şi Milka. Un alt jucător care apare în top cinci este Roshen, produs de compania cu acelaşi nume controlată de miliardarul ucrainean Petro Poroşenk.
Piaţa biscuiţilor dulci este una dintre cele mai importante din sectorul dulciurilor, având în vedere că segmentul de ciocolată este de 2,5 miliarde de lei ca vânzări în retail, conform Euromonitor.
Pe de altă parte, segmentul bomboanelor se ridică la 390 de milioane de lei. În domeniul fabricării biscuiţilor şi a pişcoturilor, fabricarea păjiturilor şi a produselor conservate de patiserie (cod CAEN 1072) activau peste 490 de companii în 2021, cu afaceri de 2,3 mld. lei şi 9.000 de angajaţi.
În acest domeniu, în 2008, activau 290 de companii cu un rulaj de 740 milioane de lei în total, conform datelor de la Registrul Comerţului.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro