Care sunt argumentele care determină consumatorii să scoată mai mulţi bani din buzunar
La nivel mondial, majoritatea consumatorilor au în continuare o opinie puternic pozitivă despre bunătatea laptelui, îi înţeleg valoarea nutriţională, însă consideră că diversitatea şi avantajele oferite de acest produs nu ţin suficient de bine pasul cu stilul modern de viaţă şi aşteptările lor, conform studiului internaţional realizat pentru Tetra Pak şi publicat recent în ediţia a opta a raportului “Indexul Lactatelor”.
De câţiva ani, industria alimentară înregistrează o cerere în creştere pentru produse cu proprietăţi nutriţionale şi convenabile, impulsionată de noua generaţie de consumatori care sunt preocupaţi de sănătate şi au o viaţă din ce în ce mai activă. Consumatorii consideră laptele „hrănitor”, „sănătos”, „o sursă bună de calciu” şi „gustos”, însă pentru a menţine relevanţa acestui produs într-o lume modernă, producătorii trebuie să inoveze şi să dezvolte băuturi adaptate stilului de viaţă în continuă schimbare.
Dennis Jönsson, preşedinte şi CEO al Tetra Pak Group, a declarat: „Factorul cheie pentru revitalizarea produselor lactate în toate pieţele este de a-i face pe consumatori să fie entuziasmaţi de beneficiile laptelui; de asemenea, este important să creăm noi produse şi să dezvoltăm campanii de comunicare pentru a arăta că laptele oferă beneficii, este savuros, chiar un răsfăţ şi important pentru noi toţi.”
Ce factori influenţează alegerile consumatorilor? Ce produse sunt mai interesante pentru aceştia?
În urma analizei realizate de Tetra Pak cu privire la obiceiurile de consum, au ieşit în evidenţă doi factori principali care influenţează alegerile consumatorilor în materie de alimente şi băuturi: 1. Dorinţa de a avea o sănătate optimă şi o stare de bine şi 2. Stilul de viaţă din ce în ce mai alert şi mai complex. Cu siguranţă că aceşti factori nu sunt recenţi, ci au influenţă pe termen lung, creând noi oportunităţi la nivelul pieţei odată cu creşterea aşteptărilor consumatorilor.
Conform unui studiu privind obiceiurile consumatorilor realizat de Tetra Pak în 2013, se observă o creştere a numărului de consumatori care citesc etichetele produselor alimentare şi băuturilor înainte de a le cumpăra. 63% dintre aceştia au declarat că doresc să afle informaţii despre ingrediente, iar 55% doresc să vadă dacă produsele „au nutrienţii necesari pentru menţinerea sănătăţii”. De asemenea, mulţi consumatori sunt „foarte dispuşi” să plătească mai mult pentru produse alimentare care oferă beneficii pentru sănătate: aproximativ 40% pentru alimente „100% naturale”, peste 30% pentru alimente „cu conţinut ridicat de fibre” şi „fără OMG” şi peste 25% pentru fiecare din următoarele caracteristici: „conţinut ridicat de proteine”, „cu plus de vitamine şi minerale”, „conţinut scăzut de zahăr sau zero zahăr” şi „conţinut scăzut de grăsimi sau zero grăsimi”. Consumatorii mai tineri şi cei din ţările emergente sunt cei mai dispuşi să plătească un preţ mai mare pentru beneficiile de sănătate, însă acesta este un segment de piaţă important peste tot în lume.
Al doilea factor major, stilul de viaţă din ce în ce mai alert şi mai complex, reflectă influenţa unor factori precum conectivitatea permanentă, programul de lucru prelungit şi mai flexibil; distanţele mai lungi de parcurs până la serviciu; mai multe activităţi pentru timp liber; familii în care ambii părinţi lucrează şi aşa mai departe. Drept urmare, mesele tradiţionale şi modelele de consum tradiţionale sunt supuse presiunii. La nivel global, 73% dintre consumatori iau gustări între mese , uneori chiar înlocuind mesele propriu-zise cu gustări, ceea ce creează oportunităţi pentru dezvoltarea de produse noi, care să fie uşor de utilizat şi echilibrate din punct de vedere nutriţional. Înlocuirea micului dejun cu alte alternative reprezintă o oportunitate foarte relevantă, având în vedere că este masa la care se renunţă cel mai des. Însă, nutriţioniştii şi consumatorii deopotrivă recunosc micul dejun ca fiind cea mai importantă masă a zilei, iar renunţarea la ea este asociată cu apariţia unor probleme de sănătate (precum excesul ponderal şi obezitate).
Pentru aceşti consumatori, laptele este alegerea care împacă nevoile alimentaţiei sănătoase cu cele ale stilului de viaţă, fiind o băutură-aliment uşor de consumat.
Potrivit Euromonitor, consumul de lapte simplu ambalat comercializat este de numai 36 de ml/ persoană/ zi, un nivel redus comparativ cu aportul zilnic recomandat. România continuă să fie pe penultimul loc din Uniunea Europeană, cu un consum de 4,4 ori mai mic decât consumul mediu în Europa de Vest şi de 2,4 ori faţă de cel din Europa de Est. Pe primele locuri ale clasamentului rămân Irlanda (356 ml/ persoană/ zi), Finlanda (338 ml/ persoană/ zi), Spania (242 ml/ persoană/ zi), Danemarca (223 ml/ persoană/ zi), şi Suedia (227 ml/ persoană/ zi)
Nutriţioniştii recomandă 2-3 porţii pe zi de lapte şi produse lactate, cel puţin o porţie de lapte de 250 ml/zi.
Tetra Pak este liderul mondial în soluţii de procesare, ambalare şi distribuire a produselor alimentare lichide.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro