Care sunt cele mai mari dificultăţi pe care le întâmpină părinţii când şcolile sunt închise?
Cele mai mari dificultăţi întâmpinate de părinţi în această perioadă când şcolile sunt închise şi copiii stau acasă au fost de a-şi adapta programul în funcţie de nevoile copilului (31%), de a găsi o metodă pentru a ţine copiii ocupaţi (31%) şi de a găsi echilibrul între autoritate şi flexibilitate (32%), conform unui sondaj realizat de proiectul educaţional SuperTeach.
”Cele mai mari provocări au venit ca urmare a acomodării la izolarea socială. Printre cele mai mari dificultăţi menţionate de către părinţi s-au numărat ajustarea programului în funcţie de cel al copilului şi găsirea unui echilibru între flexibilitate şi autoritate. Acestea au fost urmate de: găsirea metodelor prin care să-i ţină ocupaţi pe cei mici pe parcursul zilei, timpul crescut petrecut cu gătitul şi curăţenia, împărţirea spaţiului şi tehnologiei pentru evenimentele online, precum şi diminuarea timpului personal“, spune Felix Tătaru, Preşedinte GMP Group şi co-fondator al proiectului SuperTeach.
Aproape 30% dintre părinţii respondenţi au lucrat de acasă în această perioadă, 28% au continuat să meargă la joburi, în timp 18.7% nu au muncit deloc.
În ceea ce priveşte cele mai mari temeri ale părinţilor, siguranţa locului de muncă nu a fost pe primul loc, ci grija pentru sănătatea familiei (76%), urmat de incapacitatea copiilor de a recupera orele pierdute (20%).
Majoritatea părinţilor (peste 80%) consideră că, după revenirea la şcoală, introducerea instrumente de învăţare online vor ajuta în mare măsură, atât în colaborarea elevi-profesori, în pregătirea proiectelor de grup, dar şi pentru desfăşurarea orelor în situaţii excepţionale (ninsoare, epidemii, secţii de vot în şcoli). Circa 36% dintre susţin chiar ca educaţia online ar putea fi integrată în totalitate în procesul de învăţământ.
”Chiar dacă declararea stării de urgenţă şi introducerea şcolii online le-a transformat semnificativ stilul de viaţă, părinţii au observat utilitatea instrumentelor online în acest context şi nu numai. Atât ei, cât şi copiii lor s-au adaptat uşor şi rapid în folosirea acestora. Mai mult decât atât, ei consideră un atu faptul că cei mici se familiarizează cu utilizarea platformelor digitale”, afirmă Adina Nica, Consultant Cercetare şi Strategie la compania de cercetare Open-I Research.
Sondajul SuperTeach a avut un eşantion peste 3.200 de părinţi, ai căror copii învaţă de la nivelul preşcolar, până la cel preuniversitar. Părinţii sunt din aproape toate judeţele ţării, 73.3% dintre aceştia aflându-se în mediul urban. Chestionarul a fost aplicat în perioada 3 – 7 mai 2020.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro