Cătălin Mahu, proprietar La Mama: Aveam în plan să deschidem două restaurante, dar în contextul pandemiei s-ar putea să închidem unul

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 16 iulie 2020 90 afişări

Cătălin Mahu, proprietarul lanţului de restaurante La Mama, cu afaceri de 4,4 milioane de euro în 2018, avea bugetat să des­chidă două restaurante în 2020, însă acesta era planul înainte ca pandemia de COVID-19 să blocheze industria HoReCa.

Cătălin Mahu, proprietar La Mama: Aveam în plan să deschidem două restaurante, dar în contextul pandemiei s-ar putea să închidem unul

♦ “Dacă atingem 70% din valoarea cifrei de afaceri înregistrată anul trecut, suntem fericiţi, asta în contextul în care ne bugetasem o creştere de peste 20% la începutul lui 2020.“

Cătălin Mahu, proprietarul lanţului de restaurante La Mama, cu afaceri de 4,4 milioane de euro în 2018, avea bugetat să des­chidă două restaurante în 2020, însă acesta era planul înainte ca pandemia de COVID-19 să blocheze industria HoReCa. Astfel, brandul ar fi ajuns să nu­mere opt locaţii în Bucureşti.

„Planurile pentru anul în curs vizau deschiderea a încă două noi unităţi, dar acum este posibil să decidem să închi­dem un restaurant, deoarece zona res­pec­tivă a pierdut toţi clienţii şi nu văd o re­vigorare pe termen mediu şi lung“, a spus Cătălin Mahu în cadrul emisiunii 15 minute cu un antreprenor. Cum fa­cem ca economia să funcţioneze în con­tinuare?, realizată de ZF în parteneriat cu First Bank.

El consideră că în contextul pan­de­mi­ei de COVID-19 multe zone din Ca­pi­tală se rescriu, iar businessurile trebuie şi ele regândite pentru a rezista pe piaţă. „Încercăm să ne reinventăm, să gă­sim for­mule noi pentru a trece peste aceas­tă pe­rioadă. Respectăm condiţiile im­puse de autorităţi, terasele sunt mai goale, avem mai puţine locuri la mese. Spre exem­plu, terasa restaurantului de la Ateneu avea 150 de locuri, iar acum are doar 70, şi nici acestea nu sunt ocupate toate.“

Chiar dacă numărul de clienţi a scăzut pe fondul pandemiei, bonul me­diu şi-a menţinut valoarea în jurul sumei de 90 de lei, spune proprietarul reţelei de restaurante. În medie, cele şase res­tau­rante La Mama înregistrează peste 200.000 de clienţi pe an.

Lanţul de restaurante La Mama a înregistrat anul trecut o creştere a cifrei de afaceri de circa 27% faţă de anul 2018, depăşind astfel suma de 5 mi­lioane de euro, potrivit calculelor ZF, iar pentru anul în curs Cătălin Mahu es­ti­ma, înainte de pandemie, o creştere de două cifre, ba chiar de peste 20%.

„Acum sperăm să micşorăm de­ca­lajul dintre cifra de afaceri înregistrată în 2019 şi cea de anul acesta. Dacă atin­gem 70% din valoarea cifrei de afaceri înregistrată anul trecut, suntem fericiţi.“

De asemenea, proprietarul La Mama spune că în medie vânzările online şi livrările la domiciliu reprezintă circa 12% din cifra de afaceri a com­pa­niei, iar creşterile înregistrate pe fondul pan­demiei pe acest segment au fost ne­semnificative în eco­no­mia totală a bus­i­ne­ssului.

„Înainte de pan­demie, circa 10-12 % din vânzările noas­tre erau în online. În aceas­tă pe­rioa­dă a existat o creş­tere a vân­ză­rilor online însă pon­derea nu a cres­cut prea mult pen­tru că baza de por­nire a fost mică. Fa­cem li­vrări acasă de mai bine de 10 ani, avem flo­tă proprie de maşini, dar lucrăm şi cu aplicaţiile de livrare. Acum, o parte din clienţi au dispărut, cei de birouri. Au apărut cei care stau în casă şi au început să comande, de aici şi creşterea din online.“

Piaţa restaurantelor este una dintre cele mai afec­tate de pandemia de COVID-19 şi de mă­su­rile de dis­tan­ţare şi li­mitare a răspândirii viru­su­lui. Astfel, pro­prie­tarul La Ma­ma consideră că dacă jucătorii de profil nu gă­sesc me­tode să atra­gă clienţi în res­taurantele lor, mult­e vor fi şterse cu bu­retele de pe piaţa de profil.

„Trebuie să trans­for­măm saloanele de res­tau­ran­tele pen­tru a atrage clienţi, să avem încasări, trebuie să regândim aceste businessuri.“

„Altfel, îmi e teamă că până la final de an se vor închide multe restaurante.“

Piaţa naţională de restaurante, cafenele şi baruri valora 15,8 miliarde de lei în 2018, ultimul an pentru care există date publice. De asemenea, o treime din această piaţă este generată de locaţiile deschise în Bucureşti, potrivit datelor publice. Ponderea variază de la 21% în cazul barurilor la peste 35% în cazul cantinelor şi al restaurantelor. Anul trecut a fost unul foarte bun pentru HoReCa, piaţa fiind estimată să fi urcat la 17-18 mld. euro, aici fiind incluse nu doar vânzările din restaurante, ci şi din cafenele şi baruri.

În contextul pandemie încasările erau estimate să se înjumătăţească, iar o treime din cele circa 35.000-40.000 de localuri să se închidă.

15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare? Un proiect ZF şi FirstBank

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
15 minute,
mahu,
restaurante,
la mama

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.