Cătălin Mahu, proprietar La Mama: Aveam în plan să deschidem două restaurante, dar în contextul pandemiei s-ar putea să închidem unul
Cătălin Mahu, proprietarul lanţului de restaurante La Mama, cu afaceri de 4,4 milioane de euro în 2018, avea bugetat să deschidă două restaurante în 2020, însă acesta era planul înainte ca pandemia de COVID-19 să blocheze industria HoReCa.
♦ “Dacă atingem 70% din valoarea cifrei de afaceri înregistrată anul trecut, suntem fericiţi, asta în contextul în care ne bugetasem o creştere de peste 20% la începutul lui 2020.“
Cătălin Mahu, proprietarul lanţului de restaurante La Mama, cu afaceri de 4,4 milioane de euro în 2018, avea bugetat să deschidă două restaurante în 2020, însă acesta era planul înainte ca pandemia de COVID-19 să blocheze industria HoReCa. Astfel, brandul ar fi ajuns să numere opt locaţii în Bucureşti.
„Planurile pentru anul în curs vizau deschiderea a încă două noi unităţi, dar acum este posibil să decidem să închidem un restaurant, deoarece zona respectivă a pierdut toţi clienţii şi nu văd o revigorare pe termen mediu şi lung“, a spus Cătălin Mahu în cadrul emisiunii 15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, realizată de ZF în parteneriat cu First Bank.
El consideră că în contextul pandemiei de COVID-19 multe zone din Capitală se rescriu, iar businessurile trebuie şi ele regândite pentru a rezista pe piaţă. „Încercăm să ne reinventăm, să găsim formule noi pentru a trece peste această perioadă. Respectăm condiţiile impuse de autorităţi, terasele sunt mai goale, avem mai puţine locuri la mese. Spre exemplu, terasa restaurantului de la Ateneu avea 150 de locuri, iar acum are doar 70, şi nici acestea nu sunt ocupate toate.“
Chiar dacă numărul de clienţi a scăzut pe fondul pandemiei, bonul mediu şi-a menţinut valoarea în jurul sumei de 90 de lei, spune proprietarul reţelei de restaurante. În medie, cele şase restaurante La Mama înregistrează peste 200.000 de clienţi pe an.
Lanţul de restaurante La Mama a înregistrat anul trecut o creştere a cifrei de afaceri de circa 27% faţă de anul 2018, depăşind astfel suma de 5 milioane de euro, potrivit calculelor ZF, iar pentru anul în curs Cătălin Mahu estima, înainte de pandemie, o creştere de două cifre, ba chiar de peste 20%.
„Acum sperăm să micşorăm decalajul dintre cifra de afaceri înregistrată în 2019 şi cea de anul acesta. Dacă atingem 70% din valoarea cifrei de afaceri înregistrată anul trecut, suntem fericiţi.“
De asemenea, proprietarul La Mama spune că în medie vânzările online şi livrările la domiciliu reprezintă circa 12% din cifra de afaceri a companiei, iar creşterile înregistrate pe fondul pandemiei pe acest segment au fost nesemnificative în economia totală a businessului.
„Înainte de pandemie, circa 10-12 % din vânzările noastre erau în online. În această perioadă a existat o creştere a vânzărilor online însă ponderea nu a crescut prea mult pentru că baza de pornire a fost mică. Facem livrări acasă de mai bine de 10 ani, avem flotă proprie de maşini, dar lucrăm şi cu aplicaţiile de livrare. Acum, o parte din clienţi au dispărut, cei de birouri. Au apărut cei care stau în casă şi au început să comande, de aici şi creşterea din online.“
Piaţa restaurantelor este una dintre cele mai afectate de pandemia de COVID-19 şi de măsurile de distanţare şi limitare a răspândirii virusului. Astfel, proprietarul La Mama consideră că dacă jucătorii de profil nu găsesc metode să atragă clienţi în restaurantele lor, multe vor fi şterse cu buretele de pe piaţa de profil.
„Trebuie să transformăm saloanele de restaurantele pentru a atrage clienţi, să avem încasări, trebuie să regândim aceste businessuri.“
„Altfel, îmi e teamă că până la final de an se vor închide multe restaurante.“
Piaţa naţională de restaurante, cafenele şi baruri valora 15,8 miliarde de lei în 2018, ultimul an pentru care există date publice. De asemenea, o treime din această piaţă este generată de locaţiile deschise în Bucureşti, potrivit datelor publice. Ponderea variază de la 21% în cazul barurilor la peste 35% în cazul cantinelor şi al restaurantelor. Anul trecut a fost unul foarte bun pentru HoReCa, piaţa fiind estimată să fi urcat la 17-18 mld. euro, aici fiind incluse nu doar vânzările din restaurante, ci şi din cafenele şi baruri.
În contextul pandemie încasările erau estimate să se înjumătăţească, iar o treime din cele circa 35.000-40.000 de localuri să se închidă.
15 minute cu un antreprenor. Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare? Un proiect ZF şi FirstBank
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro