Ce afaceri deţine LVMH, cel mai important actor din lumea luxului, în România? Proprietarul Louis Vuitton este cel mai mare producător de pantofi şi genţi de pe plan local
Cel mai mare producător român de genţi şi pantofi este compania Somarest, deţinută de gigantul LVMH, liderul pieţei de lux din lume, care are în portofoliu, printre altele, brandul Louis Vuitton.
Compania Somarest, care şi-a început povestea acum mai bine de două decenii, mai exact în 2002, produce componente pentru genţile Louis Vuitton, potrivit datelor din piaţă.
Totodată, firma apare în rapoartele anuale ale LVMH, liderul pieţei de lux din lume, ce are în portofoliu, printre altele, brandul Louis Vuitton. Aşadar, LVMH confirmă că produce în România, la Cisnădie, unde are peste 900 de salariaţi şi afaceri de peste 350 mil. lei. Aceste valori poziţionează firma drept cel mai mare producător de pantofi şi genţi din România în 2023, arată o analiză ZF.
Grupul LVMH controlează direct în România şase firme, respectiv două în producţie, două în retail şi două au activitate principală de distribuţie. Despre unele dintre ele se ştie că sunt controlate de grupul francez ce are în spate familia Arnault. Cel mai cunoscut exemplu este cel al buticului Louis Vuitton din cadrul hotelului de cinci stele JW Marriott. Acest brand, perla coroanei LVMH, este unul dintre foarte puţinele venite direct în România, pe o piaţă a luxului unde modelul francizei e cel mai popular.
Dincolo de retail, care este cea mai vizibilă componentă a unui business, gigantul activ în modă, bijuterii, hotelărie, orologerie, băuturi şi multe alte domenii, are local şi producţie. Mai exact, controlează firmele Somarest din Sibiu şi Rossimoda din Cluj. Prima este cea specializată pe realizarea de componente pentru genţile şi pantofii Louis Vuitton. Cea de-a doua, după cum îi spune numele, produce pentru brandul italian de lux Rossimoda, un brand de încălţăminte apărut în 1947, cumpărat între timp de LVMH.
Gigantul a preferat întotdeauna să opereze direct businessul, lucru demonstrat acum circa un deceniu când reţeaua locală de retail de cosmetice Sephora a fost preluată de grup de la un francizat. Cu câteva zeci de magazine pe plan local, această reţea este cel mai mare business al gigantului în România din perspectiva cifrei de afaceri (aproape 500 mil. lei în 2023).
După modelul Sephora, LVMH a făcut o nouă mutare de acest gen în 2022 când a preluat distribuţia directă a brandului Guerlain. Şi în cazul cosmeticelor Dior, alt brand al companiei, este aplicat exact acelaşi model, cu distribuţie şi un magazin în mallul din nordul Capitalei. Acest magazin a fost de altfel redeschis în 2023 după o renovare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro