Ce trebuie să faceţi în prima zi la locul de muncă
Prima zi la un nou loc de muncă poate fi printre cele mai memorabile din întreaga viaţă. Specialiştii în resurse umane spun că de regulă este necesară o perioadă de adaptare, iar pentru fiecare acest interval poate varia între 6 luni şi un an, în funcţie de mai mulţi factori.
“Cei mai mulţi dintre noi ne aducem aminte de prima zi de la fiecare loc de muncă din pricina stresului provocat de grija pentru prima impresie,” spune Lynn Taylor, autorul cărţii “Imblânzirea tiranului de la birou: cum să gestionezi comportamentul copilăresc al şefului pentru a-ţi dezvolta cariera”, relatează Business Insider. Tot ea spune că stresul provocat de prima zi la un nou loc de muncă poate fi redus prin planificarea atentă a acesteia.
David Parnell, consultant în domeniul legal şi expert în comunicare, spune că este uşor şi tentant să te laşi pe mâinile celor de la resurse umane, care fac binecunoscutul tur al firmei, în prima zi de muncă. Este o zi în care cel mai adesea noul angajat trebuie să completeze formulare, să urmărească diverse filmuleţe de prezentare şi să cunoască oameni, “in general nu sunt situaţii în care se face apel la responsabilităţi reale legate de noua poziţie. Dar o poziţie pasivă în loc de una proactivă ar fi o greşeală”.
Iată cteva lucruri despre care experţii în domeniu spun că este bine să fie făcute în prima zi de muncă.
- pregătiţi-vă şi adresaţi întrebări. Deşi prima zi la locul de muncă este destinată în principal acumulării de cât mai multe informaţii noi, ar trebui sa puneţi întrebări, de pildă managerilor pe care este posibil să-i întâlniţi. Este bine să pregătiţi aceste întrebări din timp.
- pregătiţi o prezentare despre propria persoană, prezentare care nu ar trebui să fie mai lungă de 30 de secunde.
- ajungeţi mai devreme, dar intraţi în clădire doar la momentul programat. Este recomandat să vă planificaţi să ajungeţi cu 15 minute mai devreme, astfel încât factori neprevăzuţi să nu vă deterimine să întârziaţi.
- fiţi relaxat. “Asiguraţi-vă că sunteţi odihniţi, pregătiţi şi ajungeţi la timp. Odată aceste lucruri realizate, trebuie să savuraţi momentul.”
- zâmbiţi. Contează foarte mult prima impresie, aşa că o strângere de mână şi un zâmbet sunt varianta optimă în momentul în care faceţi cunoştinţă cu noii colegi.
- vorbiţi cu cât mai mulţi oameni. Stabilirea unor relaţii colegiale bune este punctul excelent de plecare într-o colaborare.
- aflaţi unde se află lucruri diverse – de la săli de şedinţe la toalete, unde stă şeful samd.
- nu vă străduiţi prea tare. Dorinţa de a impresiona pozitiv poate avea efectul opus.
- nu refuzaţi invitaţia la masă.
- nu săriţi peste sesiunile de training.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro