Ce venituri generează an de an târgul de Crăciun de la sala Dalles

Autor: Ioana Matei Postat la 21 noiembrie 2014 442 afişări

Ce venituri generează an de an târgul de Crăciun de la sala Dalles

Louisa Udrescu este general manager al XPO NOI, firma care organizează an de an târgul de Crăciun de la sala Dalles, cât şi celelalte evenimente care se desfăşoară în acest spaţiu.

 

Târgul de Crăciun debutează la sfârşitul lunii noiembrie şi se încheie în apropiere de ajunul Crăciunului şi este printre cele mai cunoscute evenimente de acest tip realizate în Capitală, aspect ilustrat şi de sumele cheltuite de clienţii târgului. Dacă spre deosebire de alte sărbători, bugetele sunt reduse faţă de anii 2009-2010, în perioada sărbătorilor de iarnă bugetele sunt doar uşor corectate faţă de perioada respectivă, potrivit lui Udrescu. Astfel, studenţii rezervă un buget de cumpărături pentru cadouri în sărbătorile de iarnă de aproximativ 50 de euro, segmentul mediu de vârstă cheltuie aproximativ 100 de euro, dar există şi o categorie de clienţi pentru care bugetele depăşesc 500 de euro datorită comenzilor personalizate.

 

"Publicul la Dalles este foarte variat, studenţii sunt primii noştri clienţi, dar ţinând cont că suntem încnjouraţi de foarte multe clădiri de business, după orele de program, seara, sunt foarte mulţi oameni de business care ajung la noi, astfel că şi  bugetele lor sunt diferite", explică Udrescu. Circa 20.000 de vizitatori vin an de an la târg, generând o cifră de afaceri cumulată a expozanţilor participanţi de circa două milioane de euro. "La o medie de 100 de euro vânzarea şi la un trafic de 20.000 de vizitatori, cifra de afaceri pe un astfel de eveniment ar fi undeva la două milioane de euro", potrivit antreprenoarei. 

 

Monetizarea afacerii XPO NOI se face prin intermediul chiriei plătite de către expozanţi. Aceasta variază în funcţie de locul în care este poziţionat standul şi de suprafaţa închiriată, media fiind de 200 de euro/mp.

 

Între 70 şi 80 de expozanţi vin cu produsele lor la târg, iar dintre participanţii de anul acesta,  circa 70%  au participat şi anul trecut la eveniment. „Ne-ar plăcea să avem un târg doar cu produse autohtonone, dar ele sunt insuficiente pentru cerere, motiv pentru care ar fi imposibil, aşa că sunt în procent de 60% expozanţii cu produse importate”, explică Udrescu.

 

Sala Dalles a fost construită în două etape, în anul 1930 construindu-se spaţiul expoziţional de bază, modificat ulterior în 1960. În urmă cu câţiva ani, reprezentanţii XPO NOI au investit 200.000 de euro în renovarea sălii. Potrivit Louisei Udrescu, această infrastructură veche este ieşită din sistemul de funcţionare, o parte din profitul firmei fiind alocat cheltuielilor de întreţinere pe tot parcursul anului. Anul acesta, târgul de Crăciun organizat de XPO NOI va avea o secţiune şi în cadrul magazinului Unirea Shopping Center, iar printre planurile de viitor ale antreprenoare se numără lansarea unei versiuni online a târgului, cât şi extinderea la exterior. 

 

 

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
craciun,
sala,
targ,
venituri,
apropiere,
cadouri,
cheltuieli
/actualitate/ce-venituri-genereaza-an-de-an-targul-de-craciun-de-la-sala-dalles-13611994
13611994
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.