Cea mai mare problemă a maşinilor electrice, care îţi pune viaţa în pericol în orice moment. Mai mulţi producători precum BMW, Chevrolet şi Hyundai au retras de pe piaţă o serie de modele
Producătorii de automobile care doresc să îşi consolideze poziţia pe piaţa vehiculelor electrice se lovesc de o barieră: bateriile continuă să ia foc, scrie CNN. La sfârşitul lunii septembrie, BMW a hotărât să retragă din Statele Unite zece modele de automobile hibrid ale BMW şi Mini din cauza riscului de incendiu cauzat de resturi care ar fi putut pătrunde în celulele bateriei în timpul fabricaţiei.
Ulterior, la începutul lunii octombrie, Administraţia Naţională pentru Siguranţa Circulaţiei pe Autostrăzi a deschis o anchetă asupra rapoartelor de incendii aparent spontane ale bateriilo vehiculelor Chevrolet Bolt EV. GM spune că cooperează cu anchetatorii.
Câteva zile mai târziu, Hyundai a anunţat că retrage 6.700 de SUV-uri electrice Kona din Statele Unite, doar un mic procent din cele aproximativ 75.000 de exemplare din acest model care trebuie retrase în întreaga lume, după ce compania a primit numeroase rapoarte despre vehiculele care au luat foc în timp ce erau parcate.
Din toate indiciile, incendiile de baterii ale maşinilor electrice rămân evenimente rare, chiar şi în comparaţie cu incendiile motoarelor pe benzină şi motorină. Dar atenţia sporită care se acordă celor dintâi se datorează faptului că tehnologia acestora este considerată relativ nouă, iar acest lucru poate îndepărta potenţialii cumpărători de pe piaţa în plină expansiune a maşinilor electrice, a spus Michelle Krebs, director de relaţii auto la AutoTrader.
Compania mamă a AutoTrader, Cox Automotive, analizează în mod regulat priorităţile cumpărătorilor de automobile electrice atunci când aceştia caută un vehicul nou, iar primele două sunt întotdeauna legate de fiabilitate şi siguranţă, a spus Krebs. Iar rapoartele despre vehiculele care iau foc nu sunt, în mod evident, deloc de bun augur. Tesla s-a confruntat cu acest lucru anul trecut, după două incendii extrem de mediatizate ale bateriei, care l-au determinat pe jucător să-şi actualizeze software-ul vehiculului. Cu ani mai devreme, după un incendiu cauzat de deteriorarea bateriei din resturile rutiere, Tesla a adăugat plăci sub maşinile sale pentru a proteja mai bine bateriile.
Bateriile litiu-ion, indiferent dacă sunt de maşini, smartphone-uri sau automobile, pot lua foc dacă au fost fabricate necorespunzător, deteriorate sau utilizate prea mult, printre altele, a declarat Ken Boyce, inginer principal şi director de tehnologii energetice la Underwriters Laboratories, un grup de siguranţă şi testare a produselor. Incendiile provocate de aceste baterii sunt însă destul de rare. S-a estimat că ar fi aproximativ unul la 12 milioane.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro