CEC Bank continuă să se menţină printre băncile profitabile din sistemul bancar românesc, înregistrând la finalul lunii septembrie un profit brut de cca. 203,9 mil. lei.
Cu o valoare totală netă a bilanţului de 28.5 mil. lei la 30.09.2017, în creştere cu 1,54% faţă de 31.12.2016, CEC Bank a reuşit să îşi majoreze cota de piaţă de la 7,16% din total active bancare la dată de 31.12.2016 la 7,23% la dată de 30.06.2017, ocupând poziţia a şaptea în topul băncilor din sistemul bancar românesc, în condiţiile în care piaţă bancară din România a fost extrem de dinamică pe segmentul de achiziţii şi fuziuni (operaţiuni care determina creşterea imediată a cotei de piaţă a băncilor achizitoare), precum şi în condiţiile în care unele bănci din sistem au beneficiat de majorări ale capitalului social din partea acţionarilor.
Portofoliul de credite în sold aferent clienţilor persoane juridice a crescut cu cca. 5,3%, în timp ce la nivelul sistemului bancar, acelaşi indicator a înregistrat o creştere de 2,9% (la dată de 31.08.2017 - date disponibile la nivelul sistemului). De asemenea, Banca şi-a majorat şi portofoliul de credite în sold acordate persoanelor fizice, care a înregistrat o creştere cu cca. 10% în anul 2017 faţă de anul precedent, în comparaţie cu creşterea înregistrată de sistemul bancar de cca. 5,6%. În ambele cazuri însă, creşterea reală a soldului aferent acestor credite a fost de cca.
8,5% (comparativ cu creşterea de cca. 4,3% înregistrată la nivelul sistemului la dată de 31.08.2017), dar această a fost diminuată de operaţiunile de reducere directă a valorii contabile brute a creditelor („write-off”).
În ceea ce priveşte volumul de credite noi acordate în anul 2017, acesta a crescut semnificativ faţă de perioada similară a anului precedent, respectiv cu 33,5%, ajungând la o valoare de cca. 4,8 mld. lei în primele 9 luni ale anului 2017.
De la începutul anului, CEC Bank a acordat clienţilor persoane juridice un număr de 4.793 credite punte tip APIA în valoare de cca. 278,5 mil lei. În plus, Banca a mai acordat clienţilor PJ un număr de 4.071 credite noi, în valoare de cca. 3.302,41 mil lei, incluzând şi suplimentari de linii de credit, facilităţi de tip descoperit de cont pe card business, plafoane de creditare.
În perioada ianuarie-septembrie 2017, Banca a acordat clienţilor persoane fizice un număr de 37.723 credite în valoare de cca. 1.223,76 mil lei (inclusiv credite acordate prin card), din care 3.463 credite de investiţii (imobiliare, ipotecare, Prima Casă), în valoare de cca. 625,48 mil lei. Continuând politică de susţinere a absorbţiei de Fonduri Europene, Banca a acordat până la dată de 30 septembrie 2017 un număr de 42.119 facilităţi de credit pentru proiecte de accesare fonduri europene şi credite punte pentru prefinantarea subvenţiilor, pentru care valoarea însumată a granturilor se ridică la 12.696,86 mil. lei.
Banca este implicată activ în promovarea şi derularea Programului Start-Up Nation, oferind atât beneficiarilor din mediul urban, cât şi celor din mediul rural pachete Start-Up IMM şi credite punte Start-Up Nation.
Soldul depozitelor atrase de la clientela nebancară a înregistrat la dată de 30.09.2017 o creştere cu cca. 2,1% faţă de sfârşitul anului precedent, în condiţiile în care Banca deţine suficiente lichidităţi şi a aplicat o politică de temperare a atragerii acestor surse. Acest comportament al clientelei denotă faptul că CEC Bank continuă să fie apreciată şi percepută în piaţă că o banca sigură.
Pe parcursul anului 2017, Banca a continuat sa inregistreze o imbunatatire semnificativa a calitatii activelor. Rata expunerilor neperformante (NPE Ratio), calculata potrivit specificatiilor emise de Autoritatea Bancara Europeana (The EBA Methodological Guide – Risk Indicators and Detailed Risk Analysis Tools) a inregistrat la data de 30.09.2017 un nivel de 7,3%, comparativ cu un nivel de 8,4% inregistrat la data de 31.12.2016, in timp ce rata creditelor neperformante din imprumuturi si avansuri acordate clientilor persoane fizice, cu un nivel de 3,6%, reflecta o calitate ridicata a portofoliului de credite acordate persoanelor fizice. Rata expunerilor neperformante din credite si avansuri inregistreaza un nivel de 10,91% la data de 30.09.2017, in scadere cu 1,05 p.p. fata de nivelul inregistrat la data de 31.12.2016.
Nivelul ratei fondurilor proprii totale de 15,37% la data de 30.06.2017 reflecta o utilizare eficienta a capitalului. Din punct de vedere calitativ, fondurile proprii ale Bancii au fost constituite integral din fonduri proprii de nivel I de baza.
Numarul total de clienti persoane fizice si juridice a crescut la data de 30.09.2017 fata de anul precedent, dovada a diversificarii paletei de produse si servicii a Bancii, inclusiv prin oferirea de produse digitale, precum si a imbunatatirii permanente a calitatii acestora. Banca ofera clientilor sai persoane fizice si persoane juridice intreaga gama de produse si servicii ale unei banci comerciale universale, precum credite, inclusiv sindicalizari, operatiuni documentare, factoring, depozite, carduri, Internet Banking, Mobile Banking, Phone Banking, Split TVA etc.