Cine este Pepco, discounterul polonez de modă care s-a listat la Bursa de la Varşovia: Grupul este liderul pieţei de fashion din România, cu peste 320 de magazine şi afaceri 1,4 mld. lei în 2020
Discounterul de modă Pepco şi-a majorat vânzările din România anul trecut, în plină pandemie, cu 2,4%, până la un pas de 1,4 mld. lei (285 mil. euro).
♦ Compania s-a listat pe 26 mai pe Bursa din capitala Poloniei şi a fost evaluată la 6,3 mld. dolari (5,2 mld. euro), cel mai mare IPO de la Varşovia din 2021, conform Reuters.
Discounterul de modă Pepco şi-a majorat vânzările din România anul trecut, în plină pandemie, cu 2,4%, până la un pas de 1,4 mld. lei (285 mil. euro). Compania şi-a consolidat astfel poziţia de lider al pieţei locale de modă la nivel de brand după ce competitorii H&M sau Zara au fost afectaţi de criza economico-sanitară, conform datelor ZF. Spre exemplu, afacerile H&M
s-au prăbuşit cu o treime în 2020 la 680 mil. lei. La nivel de grup, cu opt branduri operate separat, Inditex, proprietarul Zara, este în continuare lider. Spaniolii însă operează fiecare brand pe o entitate fiscală distinctă.
Pepco a reuşit să crească vânzările din România în 2020 datorită politicii sale de discount pe de-o parte, având în portofoliu produse ce încep de la doar câţiva lei, iar pe de alta pentru că a mizat în special pe magazine stradale şi pe parcuri de retail, afectate mai puţin de restricţiile de circulaţie impuse de autorităţi şi de schimbările comportamentului de consum. Mai exact, anul trecut după lockdown, oamenii au preferat să meargă în parcuri de retail, unde intrarea se face din stradă pentru fiecare magazin, mai degrabă decât la mall, spun specialiştii din piaţă, care invocă raţiuni de siguranţă.
Avansul vânzărilor Pepco a venit totodată şi pentru că polonezii au continuat să deschidă magazine, având peste 320 de unităţi în toată ţara, în oraşe mari, medii şi mici deopotrivă. Doar în ultimul an au fost inaugurate, conform calculelor ZF, 50 de unităţi în România.
Pe piaţa locală, Pepco a deschis prima unitate în 2015 şi a pariat apoi pe o expansiune rapidă, România ajungând să depăşească rapid pieţe mai vechi precum Cehia şi Ungaria. Formatul de discount de modă, cu preţuri ce încep chiar de la mai puţin de zece lei, a ajutat compania să urce rapid în clasamentul jucătorilor din industrie. Ba mai mult, acest model de business a fost un avantaj în 2020, an marcat de pandemia de COVID-19 şi de un comportament mai prudent al românilor la cumpărături.
Astfel, în 2020 şi profitul companiei poloneze a urcat de la 127 mil. lei la 135 mil. lei, în timp ce numărul de salariaţi a sărit de 3.100, plus 350 de oameni.
Spre deosebire de competitorii săi, Pepco nu are operaţiuni online, ci doar offline. Pentru mulţi jucători de modă magazinele virtuale au reuşit anul trecut să acopere parţial minusurile date de închiderea magazinelor fizice şi a mallurilor.
Faptul că Pepco a avut o bază mare de magazine deja operaţionale şi funcţionale a contribuit la rezultatele din 2020, însă factorul decisiv care a ajutat la creşterea cifrei de afaceri a fost îndeplinirea planului de deschideri stabilit iniţial.
Compania continuă expansiunea pe plan local în ritmul deja anunţat anterior de 50 de unităţi pe an, conform informaţiilor anunţate anterior. Oficialii Pepco au spus că e loc de 500 de magazine în România.
Acelaşi model de business Pepco îl are pe toate pieţele unde activează, în special în regiune, dar nu numai. De altfel, la nivel de grup compania are afaceri de 3,5 mld. zloţi (780 mil. euro) în 2019, conform datelor publicate pe Bursa de la Varşovia. Datele pe 2020 nu apar încă.
Compania s-a listat pe 26 mai pe bursa din capitala Poloniei şi a fost evaluată la 6,3 mld. dolari (5,2 mld. euro), cel mai mare IPO de la Varşovia din 2021, conform Reuters.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro