Cine şi când comandă de pe tabletă şi smartphone?
Consumul de informaţii intră într-o nouă etapă în care trece de pe PC (desktop şi laptop) pe dispozitivele mobile, iar această tendinţă se reflectă inclusiv în comerţul online, prin traficul în creştere de pe smartphone-uri şi tablete. Astfel, la finalul lui 2014, datele arată că peste 30% din vizitatorii eMAG au venit de pe dispozitivele mobile, marcând o dublare faţă de anul precedent.
Lucrurile nu se vor opri aici: „Telefonul a devenit, practic, dispozitivul cel mai apropiat de consumator, prin intermediul căruia acesta poate comanda tot: voce, date, foto, calendar, banca, muzica, distracţie, cumpărăturile zilnice. Până la finalul anului 2015, ne aşteptăm ca, pentru prima dată în istoria comerţului online românesc, traficul de pe telefon şi tabletă să-l depăşească pe cel de pe desktop. În termeni de vânzări, anticipăm că 30% din numărul total de comenzi va veni tot din dispozitivele mobile în anul care urmează”, spune Bogdan Axinia, vicepreşedinte la eMAG.
Înainte de a fi o sursă de comenzi, dispozitivele mobile reprezintă primul pas în experienţa de informare şi achiziţie a clienţilor. În 2014, aproximativ 25% din comenzile primite de eMAG au inclus în procesul de decizie cel puţin o interacţiune cu smartphone-urile şi tabletele.
„Vorbim despre un nou mod în care interacţionăm cu clientul, mai simplu şi personalizat. Experienţa de utilizare este foarte importantă, deci punem accent pe viteza, simplitatea şi calitatea interacţiunii. Clienţii pot alcătui liste de produse favorite, pot ajunge rapid şi în mai multe moduri la produsele dorite şi au acces în orice moment la istoricul comenzilor şi la alte date din cont. Aplicaţia va continua să se dezvolte, clienţii vor vedea din ce în ce mai multe beneficii aduse de aplicaţia eMAG”, explică Bogdan Axinia.
eMAG a pus accent pe dezvoltarea zonei de mobile, cu echipă dedicată, din 2011, când a lansat versiunea de mobil a paginii. O echipă dedicată formată din product manageri, designeri, specialişti user experience, precum şi o echipă de dezvoltatori PHP, iOS şi Android au lucrat la aplicaţia eMAG.ro. În primul trimestru din 2015, aplicaţia va fi lansată şi pentru eMAG Bulgaria şi eMAG Ungaria.
Ponderea vizitelor de pe dispozitivele mobile are o tendinţă de creştere accelerată: dacă în 2013, aproximativ 16% din vizitele online pe eMAG.ro au venit de pe dispozitive mobile, în 2014 procentul s-a dublat şi a urcat la 32%.
Peste 85% dintre utilizatorii care comandă online de pe telefoane şi tablete au vârste cuprinse între 18 şi 44 de ani, iar cei mai mulţi, 40% dintre ei, comandă în timpul dimineţii, de la 6:00 la 12:00.
Cele mai căutate produse de clienţii care vin de pe mobile sunt jucării, copii&bebe (15,6%), electrocasnicele mici (9,7%), telefoanele mobile (8,6%), cărţi (6,4%) şi produsele de îngrijire personală (5,7%).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro