Conflict comercial: companiile chinezeşti îşi cresc focusul pe producţia din Europa emergentă şi Mexic, iar Beijingul ameninţă importurile de carne de porc din UE

Autor: Catalina Apostoiu Postat la 17 iunie 2024 24 afişări

Producătorul chinez de maşini elec­trice BYD a cerut permisiunea de a construi noi hale în Szeged, Ungaria, care aproape că vor dubla suprafaţa cunoscută anterior a fabricii acestuia, notează Portfolio.

Conflict comercial: companiile chinezeşti îşi cresc focusul pe producţia din Europa emergentă şi Mexic, iar Beijingul ameninţă importurile de carne de porc din UE

Producătorul chinez de maşini elec­trice BYD a cerut permisiunea de a construi noi hale în Szeged, Ungaria, care aproape că vor dubla suprafaţa cunoscută anterior a fabricii acestuia, notează Portfolio.

Viceprimarul Szegedului, Sandor Nagy, a vorbit anterior într-un interviu despre faptul că chinezii obţin autorizaţiile pentru fabrică pas cu pas după ce zona intră în posesia lor. Aceasta se desfăşoară în trei tranşe, termenul limită pentru a doua fază de predare este septembrie, iar ultima este sfârşitul anului.

Constructorii auto şi de componente auto din China îşi diversifică în forţă bazele de pro­ducţie de peste graniţe pentru a acoperi cererea globală în creştere, cât şi pe fondul temerilor legate de securitatea lanţului de aprovizionare, ţările central-europene şi Mexicul devenind puncte fierbinţi, au declarat experţi şi executivi de business pentru People’s Daily.

„Ţările central-europene şi Mexicul sunt destinaţii populare pentru investiţii datorită locaţiei lor strategice, politicilor favorabile şi eforturilor proactive pentru atragerea de pro­ducători chinezi“, a declarat Chen Shihua, se­cre­tar general adjunct al Asociaţiei Construc­torilor Auto din China.

Tot pe fondul escaladării tensiunilor co­merciale dintre Beijing şi Bruxelles, China a lansat o anchetă anti-dumping privind impor­turile de carne de porc din Uniunea Europeană, scrie Bloomberg.

China este cea mai mare piaţă externă pen­tru carnea de porc din UE, deşi exporturile au scăzut ca volum în ultimii ani din cauza preţu­rilor scăzute şi ofertei locale excedentare. Ex­por­turile au atins o valoare de 1,83 miliarde de dolari anul trecut, fermierii din Spania, Dane­marca şi Olanda fiind cei mai mari beneficiari. Totuşi, acestea reprezintă doar o mică parte cu comerţul total al Chinei cu blocul. China a importat bunuri de 282 miliarde de dolari din UE anul trecut.

Ancheta lansată de chinezi va fi percepută drept măsura retaliatorie a Beijingului faţă de anchete similare desfăşurate de UE. În ianua­rie, China a anunţat o anchetă anti-dumping legată de brandy-ul european.

Industria europeană a cărnii de porc are în faţă un „scenariu de coşmar“ cu preţuri şi profi­tabilitate în scădere dacă China restricţionează importurile din regiune, avertizaseră anterior anunţării deciziei chinezilor executivi din industrie şi analişti, potrivit Reuters.

„Suspendarea completă a exporturilor UE de carne de porc către China ar reprezenta un scenariu de coşmar pentru lanţul de aprovizio­nare cu carne de porc, cu implicaţii la nivelul întregului bloc“, a declarat Justin Sherrard, strateg la Rabobank.

Tensiunile dintre China şi Vest nu par însă să provoace îngrijorări startup-ului chinez Windrose, care activează în domeniul camioa­nelor electrice, acesta intenţionând să-şi con­cen­treze activităţile pe SUA şi Europa, tocmai pentru a tempera temerile de ordin politic, conform nzz.ch.

Compania chineză plănuieşte să-şi mute sediul în Anvers în viitorul apropiat.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
carne,
porc,
uniunea europeana

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.