Conflict comercial: companiile chinezeşti îşi cresc focusul pe producţia din Europa emergentă şi Mexic, iar Beijingul ameninţă importurile de carne de porc din UE

Autor: Catalina Apostoiu Postat la 17 iunie 2024 26 afişări

Producătorul chinez de maşini elec­trice BYD a cerut permisiunea de a construi noi hale în Szeged, Ungaria, care aproape că vor dubla suprafaţa cunoscută anterior a fabricii acestuia, notează Portfolio.

Conflict comercial: companiile chinezeşti îşi cresc focusul pe producţia din Europa emergentă şi Mexic, iar Beijingul ameninţă importurile de carne de porc din UE

Producătorul chinez de maşini elec­trice BYD a cerut permisiunea de a construi noi hale în Szeged, Ungaria, care aproape că vor dubla suprafaţa cunoscută anterior a fabricii acestuia, notează Portfolio.

Viceprimarul Szegedului, Sandor Nagy, a vorbit anterior într-un interviu despre faptul că chinezii obţin autorizaţiile pentru fabrică pas cu pas după ce zona intră în posesia lor. Aceasta se desfăşoară în trei tranşe, termenul limită pentru a doua fază de predare este septembrie, iar ultima este sfârşitul anului.

Constructorii auto şi de componente auto din China îşi diversifică în forţă bazele de pro­ducţie de peste graniţe pentru a acoperi cererea globală în creştere, cât şi pe fondul temerilor legate de securitatea lanţului de aprovizionare, ţările central-europene şi Mexicul devenind puncte fierbinţi, au declarat experţi şi executivi de business pentru People’s Daily.

„Ţările central-europene şi Mexicul sunt destinaţii populare pentru investiţii datorită locaţiei lor strategice, politicilor favorabile şi eforturilor proactive pentru atragerea de pro­ducători chinezi“, a declarat Chen Shihua, se­cre­tar general adjunct al Asociaţiei Construc­torilor Auto din China.

Tot pe fondul escaladării tensiunilor co­merciale dintre Beijing şi Bruxelles, China a lansat o anchetă anti-dumping privind impor­turile de carne de porc din Uniunea Europeană, scrie Bloomberg.

China este cea mai mare piaţă externă pen­tru carnea de porc din UE, deşi exporturile au scăzut ca volum în ultimii ani din cauza preţu­rilor scăzute şi ofertei locale excedentare. Ex­por­turile au atins o valoare de 1,83 miliarde de dolari anul trecut, fermierii din Spania, Dane­marca şi Olanda fiind cei mai mari beneficiari. Totuşi, acestea reprezintă doar o mică parte cu comerţul total al Chinei cu blocul. China a importat bunuri de 282 miliarde de dolari din UE anul trecut.

Ancheta lansată de chinezi va fi percepută drept măsura retaliatorie a Beijingului faţă de anchete similare desfăşurate de UE. În ianua­rie, China a anunţat o anchetă anti-dumping legată de brandy-ul european.

Industria europeană a cărnii de porc are în faţă un „scenariu de coşmar“ cu preţuri şi profi­tabilitate în scădere dacă China restricţionează importurile din regiune, avertizaseră anterior anunţării deciziei chinezilor executivi din industrie şi analişti, potrivit Reuters.

„Suspendarea completă a exporturilor UE de carne de porc către China ar reprezenta un scenariu de coşmar pentru lanţul de aprovizio­nare cu carne de porc, cu implicaţii la nivelul întregului bloc“, a declarat Justin Sherrard, strateg la Rabobank.

Tensiunile dintre China şi Vest nu par însă să provoace îngrijorări startup-ului chinez Windrose, care activează în domeniul camioa­nelor electrice, acesta intenţionând să-şi con­cen­treze activităţile pe SUA şi Europa, tocmai pentru a tempera temerile de ordin politic, conform nzz.ch.

Compania chineză plănuieşte să-şi mute sediul în Anvers în viitorul apropiat.

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
carne,
porc,
uniunea europeana
0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori