Conflict comercial: companiile chinezeşti îşi cresc focusul pe producţia din Europa emergentă şi Mexic, iar Beijingul ameninţă importurile de carne de porc din UE
Producătorul chinez de maşini electrice BYD a cerut permisiunea de a construi noi hale în Szeged, Ungaria, care aproape că vor dubla suprafaţa cunoscută anterior a fabricii acestuia, notează Portfolio.
Producătorul chinez de maşini electrice BYD a cerut permisiunea de a construi noi hale în Szeged, Ungaria, care aproape că vor dubla suprafaţa cunoscută anterior a fabricii acestuia, notează Portfolio.
Viceprimarul Szegedului, Sandor Nagy, a vorbit anterior într-un interviu despre faptul că chinezii obţin autorizaţiile pentru fabrică pas cu pas după ce zona intră în posesia lor. Aceasta se desfăşoară în trei tranşe, termenul limită pentru a doua fază de predare este septembrie, iar ultima este sfârşitul anului.
Constructorii auto şi de componente auto din China îşi diversifică în forţă bazele de producţie de peste graniţe pentru a acoperi cererea globală în creştere, cât şi pe fondul temerilor legate de securitatea lanţului de aprovizionare, ţările central-europene şi Mexicul devenind puncte fierbinţi, au declarat experţi şi executivi de business pentru People’s Daily.
„Ţările central-europene şi Mexicul sunt destinaţii populare pentru investiţii datorită locaţiei lor strategice, politicilor favorabile şi eforturilor proactive pentru atragerea de producători chinezi“, a declarat Chen Shihua, secretar general adjunct al Asociaţiei Constructorilor Auto din China.
Tot pe fondul escaladării tensiunilor comerciale dintre Beijing şi Bruxelles, China a lansat o anchetă anti-dumping privind importurile de carne de porc din Uniunea Europeană, scrie Bloomberg.
China este cea mai mare piaţă externă pentru carnea de porc din UE, deşi exporturile au scăzut ca volum în ultimii ani din cauza preţurilor scăzute şi ofertei locale excedentare. Exporturile au atins o valoare de 1,83 miliarde de dolari anul trecut, fermierii din Spania, Danemarca şi Olanda fiind cei mai mari beneficiari. Totuşi, acestea reprezintă doar o mică parte cu comerţul total al Chinei cu blocul. China a importat bunuri de 282 miliarde de dolari din UE anul trecut.
Ancheta lansată de chinezi va fi percepută drept măsura retaliatorie a Beijingului faţă de anchete similare desfăşurate de UE. În ianuarie, China a anunţat o anchetă anti-dumping legată de brandy-ul european.
Industria europeană a cărnii de porc are în faţă un „scenariu de coşmar“ cu preţuri şi profitabilitate în scădere dacă China restricţionează importurile din regiune, avertizaseră anterior anunţării deciziei chinezilor executivi din industrie şi analişti, potrivit Reuters.
„Suspendarea completă a exporturilor UE de carne de porc către China ar reprezenta un scenariu de coşmar pentru lanţul de aprovizionare cu carne de porc, cu implicaţii la nivelul întregului bloc“, a declarat Justin Sherrard, strateg la Rabobank.
Tensiunile dintre China şi Vest nu par însă să provoace îngrijorări startup-ului chinez Windrose, care activează în domeniul camioanelor electrice, acesta intenţionând să-şi concentreze activităţile pe SUA şi Europa, tocmai pentru a tempera temerile de ordin politic, conform nzz.ch.
Compania chineză plănuieşte să-şi mute sediul în Anvers în viitorul apropiat.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro