Cristian Erbaşu, proprietarul celui mai mare constructor român, despre PNRR: Dacă nu respectăm termenele, proiectele vor rămâne doar un vis frumos
Proiecte de infrastructură de câteva miliarde de euro sunt promise în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), pus în dezbatere publică săptămâna trecută şi care va fi prezentat în această primăvară Comisiei Europene.
Proiecte de infrastructură de câteva miliarde de euro sunt promise în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), pus în dezbatere publică săptămâna trecută şi care va fi prezentat în această primăvară Comisiei Europene. Nu este însă pentru prima dată când autorităţile prezintă asemenea planuri, care ajung să nu fie duse la îndeplinire, astfel că reprezentanţii constructorilor se arată sceptici şi de această dată.
„Noi nu suntem organizaţi, nu avem structuri capabile să deruleze acele proiecte. Cred că lucrurile vor merge înainte, dar vor merge încet. Or, dacă nu respectăm anumite termene, nu vom primi niciun ban, iar proiectele vor rămâne doar un vis frumos“, spune Cristian Erbaşu, proprietarul celei mai mari companii de construcţii din România, Construcţii Erbaşu.
România se află mult sub media europeană la toate criteriile de analiză privind investiţiile şi infrastructura de transport. Autostrăzile şi drumurile naţionale reprezintă puţin mai mult de 20% din reţeaua rutieră, în timp ce aproximativ 90% din drumurile naţionale au o singură bandă de circulaţie pe fiecare direcţie. „Investiţiile în infrastructura de transport au un potenţial imens în stimularea creşterii şi a locurilor de muncă şi pot duce la convergenţa adevărată a regiunilor periferice“, se arată în PNRR, însă asta nu este o noutate. Investitorii, angajaţii, companiile româneşti şi străine, antreprenorii spun aceste lucruri de ani întregi.
Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă mai menţionează că „starea precară a infrastructurii afectează eficienţa cu care România îşi poate creşte exporturile şi conecta producătorii cu consumatorii în comparaţie cu principalii săi parteneri comerciali“.
România se află mult sub media europeană la toate criteriile de analiză privind investiţiile şi infrastructura de transport. Autostrăzile şi drumurile naţionale reprezintă puţin mai mult de 20% din reţeaua rutieră, în timp ce aproximativ 90% din drumurile naţionale au o singură bandă de circulaţie pe fiecare direcţie.
Construcţii Erbaşu are în derulare mai multe proiecte de construcţie a unor drumuri judeţene, naţionale şi locale, colaborând de asemenea şi la alte proiecte publice precum stadionul Rapid, săli polivalente la Oradea şi Mioveni, anvelopări în sectoarele 4 şi 6, lucrări de termoficare în Bucureşti, Iaşi şi Timişoara, restaurarea unor clădiri tip monument (Palatul Nifon din Bucureşti) sau reabilitarea complexului Panduri al Universităţii din Bucureşti.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană