Cum a ajuns o tânără din Rădăuţi să conducă CEL MAI MARE distribuitor de electronice şi electrocasnice din România
Modul în care se conduce afacerea Marelvi, distribuitorul de electrocasnice înfiinţat în Rădăuţi şi devenit cel mai mare jucător de profil, este sintetizat în mottoul firmei: „Împreună, fiecare realizează mai mult”.
Toţi membrii familiei sunt implicaţi în afacere, iar Daniela Bîzgan, una dintre cele trei fiice ale antreprenorului Dumitru Mihalescul, este directorul general şi administratorul companiei. „Am misiunea de a dezvolta şi a duce mai departe ceea ce a creat tatăl meu, prin acţiuni pe termen lung, care protejează şi îmbunătăţesc bunăstarea şi interesele companiei, pentru a putea transmite ulterior această moştenire şi generaţiilor următoare”, spune Daniela Bîzgan, care este directorul general şi administratorul distribuitorului de produse electrocasnice Marelvi, business înfiinţat în Rădăuţi de tatăl său, Dumitru Mihalescul.
Spune că în cadrul businessului toţi membrii familiei au roluri bine definite, fiind implicaţi în diferite departamente în cadrul companiei. „Eu administrez conducerea businessului, însă în momentul în care este necesară luarea unei decizii importante pentru companie, ne consultăm pentru a avea cele mai bune rezultate. Fiind un business de familie, succesul companiei este şi succesul familiei.” Daniela Bîzgan spune că ideea de a se implica în companie i-a fost insuflată de tatăl său încă din timpul liceului şi, ulterior, în facultate. „Tatăl meu era mereu ocupat şi îmi spunea adesea că abia aşteaptă să termin şcoala pentru a lucra împreună cu el, în echipă”, povesteşte antreprenoarea, care descrie naturală intrarea sa în companie.
„Nu mi-a creat niciun semn de întrebare sau vreun dubiu referitor la un alt domeniu de activitate.” Spune că ulterior a realizat că îi plac şi alte domenii de activitate în afara businessului de electrocasnice şi a cochetat cu ideea de a avea un restaurant propriu sau chiar un hotel, însă afacerea familiei a ţinut-o foarte ocupată, iar în timp a realizat că este mai uşor să activezi într-o industrie pe care o cunoşti şi să dezvolţi pârghiile şi strategiile necesare pentru a face performanţă.
Lecţiile de business principale învăţate de la tatăl său sunt: „Să te asiguri că eşti înconjurat de oameni profesionişti, cu expertiză în domeniu, care te pot susţine să obţii reţeta succesului; să nu laşi niciodată pe mâine ceea ce poţi rezolva astăzi; flexibilitatea şi deschiderea în relaţia cu clienţii, partenerii şi angajaţii”.
Din rolul de director general, Daniela Bîzgan are câteva obiective bine definite pentru perioada următoare: unul dintre proiectele curente vizează extinderea companiei pe zona de logistică prin construirea unui nou depozit în Rădăuţi şi extinderea spaţiului de depozitare din Bucureşti, implicit investiţii în noi utilaje şi echipamente IT. Anul acesta lansează o platformă de comerţ online B2B pentru fidelizarea clienţilor, care va aduce multiple avantaje atât partenerilor, cât şi companiei Marelvi.
Un alt proiect important este consolidarea brandurilor proprii printr-o vizibilitate mult mai mare pentru consumatorul din România – prin asocierea brandurilor cu imaginea unor influenceri cu un impact foarte bun în media. În acelaşi timp, lucrează constant la automatizarea proceselor de lucru pentru eficientizarea timpului şi creşterea performanţei angajaţilor.