Cum reuşeşte un şef să îşi facă angajaţii să fie mult mai eficienţi: cine stă peste program este pedepsit şi amendat
Compania japoneză Disco are o abordare inedită atunci când vine vorba de salarii şi recompensarea angajaţilor. Mai exact, ei trebuie să plătească pentru sălile de conferinţe, calculatoarele folosite şi chiar spaţiul utilizat pentru depozitarea umbrelelor.
Program de resurse umane gândit în urmă cu 8 ani de Toshio Naito pare însă să dea rezultate: valoarea companiei a crescut de patru ori în perioada respectivă, scriu cei de la Bloomberg, fiind în prezent evaluată la 5 miliarde de dolari.
Şi asta pentru că banii plătiţi se întorc în cele din urmă la angajaţi sub formă de bonus, unele suficient de mari pentru ca fiecare să-şi poată schimba maşina o dată pe an.
Mai exact, compania a dezvoltat o monedă virtuală denumită "Will" care e folosită în tranzacţii. Astfel, cei care lucrează la Disco trebuie să plătească pentru orice serviciu sau facilitate şi pot să liciteze pentru diverse sarcini. Atunci când sarcinile sunt îndeplinite şi valoarea produsului creşte, companii îi recompensează pe toţi cei implicaţi.
Productivitatea a crescut în mod semnificativ, în principal datorită faptului că nimeni nu mai vrea să participe la şedinţe care nu sunt absolut necesare. Un alt factor a fost "lupta" dintre ingineri pentru a obţine cât mai multe sarcini, crescându-şi astfel şansele de a obţine un bonus important.
Orele suplimentare nu sunt doar descurajate, ci şi penalizate, fiind considerate o dovadă a productivităţii scăzute.
Autorităţile din Japonia au recunoscut la rândul lor eficienţa programului, oferind companiei Disco un premiu pentru crearea "locului ideal de muncă".