Cum s-a dezgheţat piaţa de cercetare

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 16 decembrie 2013 196 afişări

”Schimbările de pe plan economic şi social din ultimii ani s-au reflectat şi în piaţa de cercetare, făcând-o foarte dinamică. |n anii 2008 şi 2009 criza financiară a determinat clienţii să-şi eficientizeze cheltuielile şi să se orienteze mai degrabă către studii tactice, evaluând aspecte punctuale legate de mărcile şi categoriile lor”, spune Panicos Christopoulos, managing director & founder 360insights.

Cum s-a dezgheţat piaţa de cercetare

Tot el spune că după 2010 s-a produs însă un <dezgheţ> şi au reapărut cererile pentru studiile strategice, de mare anvergură. ”Marketerii ce stau în spatele marilor branduri şi-au dat seama că răspunsul corect la presiunea schimbărilor de pe piaţă este adaptabilitatea şi inovaţia”, declară Panicos Christopoulos.

Astfel, printre studiile şi metodologiile ”vedeta” apar cele care reuşesc să iasă din abordările clasice, iar şeful 360insights enumeră:

•           Studiile de ”co-creation”, în care consumatorii devin parte din procesul de inovaţie pe care îl iniţiază mărcile

•           Studiile etnografice, când cercertătorul intră în universul consumatorului, pentru a înţelege experienţa subiectivă, personală a indivizilor cu categoriile de produse şi mărcile în viaţa de zi cu zi

•           Studiile cu o abordare holistică a categoriei, privind consumatorul într-un context amplu (abordare multi-categorie, atingerea tuturor elementelor de marketing mix, înţelegerea omului din spatele consumatorului, etc)

•           Studiile de ”shopper”, dublând atenţia acordată până acum doar consumatorului, şi către cumpărători.

Firma de cercetare împlineşte anul acesta cinci ani, iar Panicos Christopoulos spune că ”prima cifră ce ne caracterizează este 3”. În 2008, împreună cu Mihaela Alexandru şi Ciprian Zamfirescu au ”schimbat macazul şi am început povestea 360insights, pe atunci o companie de proporţii mici, însă cu viziune la scară largă”. Acum, 360insights are 36 de angajaţi specializaţi, o reţea de peste 300 de colaboratori în întreaga ţară şi coordonarea a mai mult de 900 proiecte realizate din 2008 şi până acum.

”În evoluţia sa, 360insights s-a definit pe piaţă ca fiind o companie orientată către client, colaborând de-a lungul timpului cu companii din domenii şi industrii precum FMCG, telecom, auto, financiar, industria farmaceutică, media, resurse umane, marketing social, s.a”, spune Panicos Christopoulos.

Clienţii 360insights sunt companii multinaţionale şi locale, ”iar proiectele pe care le derulăm împreună cu aceştia acoperă piaţa din România dar şi alte ţări din Europa Centrală şi de Est şi Orientul Apropiat”. Fondatorul 360insights spune însă că nu diversitatea şi extinderea regională a clienţilor îl bucură cel mai mult, ci loialitatea lor. ”Sunt clienţi cu care am pornit la drum în 2008 şi pentru care simţim că suntem mai mult decât o agenţie de cercetare de piaţă; am devenit un partener care le cunoaşte foarte bine consumatorii şi business-ul”.

Panicos Christopoulos spune că oferta 360insights cuprinde setul complet de metodologii şi soluţii de cercetare, ”privind in urma la proiectele realizate credem că nu e niciun tip de studiu sau de target pe care sa nu le fi abordat, de la studii tactice de testare a mixului de marketing, studii strategice de poziţionare şi aranjare de portofoliu, până la cele de loialitate a consumatorilor”.

Pe agenda de lucru a 360insights, completează Panicos Christopoulosse află o serie de proiecte între care realizarea unei comunităţi online cu tinerii ”millennials”, numită Trend.Set.Go; o serie de proiecte de identificare a oportunităţilor pe care le au mărcile în aria sustenabilităţii sociale; aplicaţii ale teoriei ‘behavioral economics’ în research şi marketing.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/cum-s-a-dezghetat-piata-de-cercetare-11776589
11776589
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.