Cum sa faci bani din afaceri cu teroristii. Studiu de caz: SUA
In pofida sanctiunilor si embargourilor comerciale, guvernul SUA a permis companiilor americane sa castige miliarde de dolari din afaceri cu Iranul si alte tari de pe lista neagra, catalogate drept sponsori ai terorismului, dupa cum releva o ancheta New York Times.
La solicitarea unui grup de companii - de la Kraft Food si Pepsi, pana la cele mai mari banci din SUA - un birou putin cunoscut din Treasury Department a aprobat mai bine de 10.000 de licente pentru afaceri cu tari incluse in "purgatoriul economic". Cele mai multe licente au fost aprobate de o lege mai veche de zece ani care prevedea ca ajutoarele medicale umanitare si cele din agricultura sunt scutite de sanctiuni. Presata de lobby-ul marilor grupuri industriale, legea a fost rescrisa astfel incat ajutoarele umanitare sa includa chiar si tigari, guma de mestecat Wrigley's, sos picant Louisiana, remedii pentru slabit, suplimente de body-building si echipamente pentru reabilitarea sportivilor vandute institutului pentru antrenarea atletilor olimpici ai Iranului.
Sute de licente au fost aprobate dupa un singur criteriu: erau menite sa serveasca interesele de politica externa ale SUA. Iar multe dintre ele chiar ii servesc, printre ele numarandu-se asigurarea de resurse contra foametei din Coreea de Nord sau imbunatatirea conexiunilor la internet din Iran. Insa ancheta dezvaluie ca, in multe cazuri, ipoteza interesului national e mai putin clara.
Cititi mai multe despre afacerile companiilor americane cu statele care sprijina terorismul intr-o ancheta marca New York Times pe www.nytimes.com
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro