Cum să îţi foloseşti abilităţile de vorbire în public la locul de muncă

Postat la 09 noiembrie 2015 716 afişări

Când vine vorba să ne exprimăm părerile, vorbitul în public nu este o abilitate uşoară. Unii oameni sunt în mod natural buni la asta, iar alţii trebuie să lucreze pentru a îşi dezvolta această abilitate. De aceea, există cursuri specialitate şi grupuri special create pentru a ajuta oamenii să-şi îmbunătăţească capacitatea de a vorbi în public.

Cum să îţi foloseşti abilităţile de vorbire în public la locul de muncă

Când auzim termenul "vorbire în public", în general, ne gândim la statul în faţa unei mulţimi mari. Cu toate acestea, există aplicaţii mult mai largi decât metodele obişnuite asociate cu vorbitul în public. De exemplu, ele pot fi folosite în timp ce vorbeşti cu grupuri mai mici, chiar şi în timpul unei reuniuni interne la locul de muncă. Aceste tehnici pot fi de asemenea utilizate în alte situaţii cotidiene de lucru, care sunt mai puţin evidente.

Cum poţi folosi tehnicile vorbirii în public pentru a pleda pentru tine şi munca ta atunci când urmează să fii promovat?

Lucrând pe baza abilităţilor tale îţi va permite “lustruirea” abilităţilor de comunicare şi conducere, contribuind în acest fel la creşterea încrederii tale (lucru esenţial pentru avansarea în carieră).Încrederea în sine este cheia.

O altă competenţă utilă atunci când pledezi pentru tine este capacitatea de a gândi responsabil. Poţi practica acest lucru prin organizarea gândurile tale într-un termen scurt pentru a răspunde la o întrebare sau un subiect improvizat. În acest fel, atunci când un coleg sau şeful tău îţi va pune o întrebare grea, te vei simţi încrezător.

Ai putea face cel mai bun proiect din întreaga companie, însă dacă nimeni nu ştie despre el, aceasta nu te va ajuta să progresezi în cariera ta.

Soluţia? Vorbeşte! Dar fă-o la momentul potrivit, la locul potrivit, în mod corect.Care sunt câteva moduri în care poţi folosi principiile vorbirii publice pentru a comunica mai bine cu şeful sau colegii tăi?

Nu te baza pe e-mailuri şi instrumentele tehnologiei moderne. În schimb, fă tot ce poţi pentru a deveni un puternic comunicator “faţă-în-faţă”;  învaţă importanţa tonului şi limbajul trupului. Multe sarcini şi proiecte pot eşua din cauza comunicării ineficiente. De aceea, este important să practici. Cu cât practici mai mult transmiterea mesajelor clare şi feedback-urile, cu atât va deveni mai uşor.

Vorbitorii buni sunt, de asemenea, şi buni ascultători care acordă atenţie publicului şi sunt receptivi la feedback-urile oferite.

Este important să observi indicii non-verbali, cum ar fi contactul vizual şi limbajul corpului, cu scopul de a citi un individ sau publicul pentru a vedea dacă aceştia sunt implicaţi.

Există metode speciale ale vorbirii publice pe care le poţi folosi pentru a îmbunătăţi abilităţile de negociere?

Cel mai important lucru pe care trebuie să îl iei în  considerare atunci când încerci să îi influenţezi pe alţii este să cunoşti publicul şi nevoile lui. Este important să acţionezi cu încredere, chiar dacă nu te simţi încrezător. Transmite pasiune. Fii organizat, clar şi concis. Învaţă să improvizezi în mod eficient. Colegii şi mai ales şeful tău, va şti dacă eşti nepregătit. Nu este vorba de tine, vorbitorul. Este vorba despre ceea ce poţi face tu pentru a rezolva o problemă în public.

Cum poţi prezenţa mai bine proiectele şi ideile tale, chiar şi în reuniuni informale?

Abilităţile de comunicare puternice permit angajaţilor nu doar să devină buni vorbitori în public, dar şi în acelaşi timp să fie şi ascultători mai buni care pot fi invocaţi pentru a oferi comentarii şi recomandări valoroase. Angajaţii ar trebui să fie întotdeauna pregătiţi să prezinte ideile lor.

Vorbitul în public nu este doar despre a fi capabil să oferi o prezentare eficientă unui grup.

Angajaţii pot aplica principiile lor în situaţii diferite la locul de muncă. Utilizând aceste tehnici te pot ajuta să îţi îmbunătăţeşti abilităţile de comunicare, influenţă şi susţinere, abilităţi ce te vor ajuta să progresezi în cariera ta.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/cum-sa-iti-folosesti-abilitatile-de-vorbire-in-public-la-locul-de-munca-14879084
14879084
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.