Cum se poate încălzi iarna o casă de 150 mp doar cu un calorifer
”La începutul lunii decembrie vânzările către clientul final erau aceleaşi ca acum un an şi volumele de marfă vândută către distribuitori sunt constante. Acest lucru ne face să sperăm că scăderea pieţei de construcţii începută în 2009 s-a oprit în 2014 şi că 2015 poate aduce o uşoară relansare a vânzărilor,” declară Sorin Pană, directorul comercial al URSA România.
Producătorul de izolaţie din vată minerală URSA România îşi propune ca anul următor să continue comunicarea în privinţa folosirii unor produse adecvate pentru izolarea caselor. Practic, se doreşte o creştere a vânzărilor venită din modificarea obiceiurilor de cumpărare a beneficiarilor finali. Orientarea lor către produse adecvate, mai bune calitativ, ar asigura o izolare optimă a locuinţei şi economii reale în bugetul familiei.
”De multă vreme se discută pe piaţa construcţiilor despre conceptul de casă pasivă. Casa pasivă este o casă bine izolată cu produse adecvate, în care s-a montat si un sistem eficient de recuperare a căldurii. Calităţile şi beneficiile acestui tip de casă sunt supraestimate în condiţiile de dezvoltare şi de construcţie din România. În străinătate este altceva, deoarece costurile pentru sistemele de recuperare a energiei sunt acceptabile şi sustenabile în cazul unei familii cu venituri medii. În România costurile aferente acestor sisteme sunt foarte mari şi nu există în acest moment un program national de susţinere a costurilor şi din partea statului”, arată reprezentantul companiei.
“În schimb, aceste costuri pot fi ocolite dacă beneficiarul îşi izolează pur şi simplu casa bine, folosind izolaţie adecvată. Pentru acoperiş stratul de material izolant trebuie să măsoare 30 de cm, iar pentru pereţi 40 de cm de material izolant cu conductivitate optimă,” declară Sorin Pană.
Există case în România, izolate cu produsele URSA care ating conceptul specialiştilor referitor la case bine izolate. “Practic, dacă se doreşte şi un sistem de recuperare a căldurii costurile lui se ridică la peste 10-12.000 euro, o sumă foarte mare dacă ne gândim că toată valoarea casei ar fi de aproximativ 60.000 euro. Iar recuperarea acestor bani se va face intr-o perioada extrem de lungă. În schimb, există varianta de izolare a casei cu produse premium, fără sisteme suplimentare de recuperare a căldurii. Există o astfel de locuinţă în Bucureşti care nu are sistem de încălzire. Pe timpul iernii se foloseşte doar un calorifer cu ulei care încălzeşte toată casa. Costurile lunare de intretinere se ridică la maxim 250 lei, incluzând energia pentru încălzire, apa caldă menajeră şi cea folosită la gătit. Costurile pentru izolarea a 150 mp de acoperiş cu vată de sticlă de calitate premium cu grosimea de 30 cm sunt de aproximativ 4000 lei”, spune Sorin Pană.
Tot el spune că la izolarea pereţilor exteriori s-a folosit aceeaşi vată minerală ca la acoperiş, doar că grosimea a fost de 40 cm. Costul de izolare pentru pereţii exteriori cu izolaţie premium a fost de aproximativ 5500 lei. La aceste costuri se adaugă izolarea pardoselii. În total costurile pentru izolare sunt de 12.000 lei, dar economiile la energie sunt considerabile, iar casa nu are sisteme de recuperare de căldură”, explică Sorin Pană.
În opinia lui, “2014 a fost un an imposibil din punctul de vedere al business-ului în domeniul construcţiilor în România. Au fost mişcările din piaţa de bricolaj, au fost insolvenţe care au afectat pe unii din cei mai mari sau vechi constructori şi pe unii vânzători de materiale de construcţii. Şi mai rău este că în piaţă sunt promovate produsele ieftine, de volum, de multe ori neadecvate scopului lucrării. Toată această practică este în detrimentul cumpărătorului şi favorizează creşterea consumurilor de energie, în sensul în care acesta foloseşte la izolarea casei produse ieftine care nu reuşesc să scadă costurile de încălzire sau răcire” spune Sorin Pană.
Pentru sfârşitul acestui an şi începutul lui 2015 URSA România aşteaptă o evoluţie constantă a vânzărilor. “Avantajul produselor de tipul celor comercializate de URSA România este că, montându-se la interior, se poate lucra cu ele şi în luna decembrie, ianuarie sau februarie. În felul acesta stocurile de produse se vând şi pot fi refăcute în luna ianuarie, ceea ce pentru noi înseamnă vânzări semnificative şi în ianuarie”, mai adaugă Sorin Pană.
URSA România este subsidiara companiei internaţionale cu acelaşi nume, unul dintre cei mai mari producători de materiale izolatoare din Europa, parte a grupului internaţional URALITA. În România URSA este prezentă cu produsele sale de 20 de ani, comercializând două branduri de vată minerală URSA Glasswool şi URSA Terra, fabricate în Slovenia.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro