Cum trebuie construit un CV pentru a maximiza şansele de angajare. Ce trebuie scris pentru cele 6 secunde de atenţie
Un studiu realizat de compania americană de recrutare The Ladders a relevat faptul că un recruiter acordă în medie 6 secunde scanării unui CV înainte de a lua decizia dacă e potrivit sau nu pentru postul respectiv.
Cei care vor să aibă mai multe şanse de angajare în următoarea perioadă trebuie să se asigure că CV-ul lor este uşor de citit, simplu şi în acelaşi timp relevant pentru jobul pentru care aplică , dar mai ales corect din punct de vedere gramatical- acestea sunt numai câteva dintre sfaturile pe care le dau recrutorii celor aflaţi în căutarea unui job.
Un studiu realizat de compania americană de recrutare The Ladders a relevat faptul că un recruiter acordă în medie 6 secunde scanării unui CV înainte de a lua decizia dacă e potrivit sau nu pentru postul respectiv.
Prima selecţie a CV-urilor se face în funcţie de corectitudinea din punct de vedere gramatical, forma şi atenţia pe care o acordă candidatul la detalii, potrivit Roxanei Andrei, Content manager la firma de recrutare Lugera- The People Republic.
Aspectele cele mai relevante din CV-ul unui candidat sunt cele legate de pregătire şi experienţa profesională, însă pentru unii angajatori este importantă şi stabilitatea angajatului la jobul anterior.
“Prioritatea celor care redactează un CV ar trebui să fie conţinutul specific şi felul în care el răspunde cerinţelor din anunţul de angajare”, spune Corina Gonteanu, Marketing& Communication Manager la firma de recrutare ManpowerGroup Romania.
O tendinţă întâlnită în ultima perioadă este aceea că se caută candidaţi care au CV-uri specializate şi personalizate pentru fiecare poziţie în parte. De aceea, candidaţii trebuie să încerce să scoată în evidenţă aspectele care îi fac relevanţi pentru job, potrivit Corinei Diaconu, Managing Director la firma de recrutare ABC Human Capital.
“Fie că este vorba de o experienţă bogată, de studii relevante, de abilităţile lingvistice sau despre aşteptări financiare mici, candidatul trebuie să se asigure că recruiterul va primi în mod explicit punctele sale forte, printr-o paginare aerisită, unde informaţiile cheie sunt uşor de găsit”, spune Şerban Mrejeriu, consultant la firma de recrutare şi executive search AIMS Executive Search & Consulting.
Veridicitatea unui CV este, însă, unul dintre aspectele esenţiale ale procesului de angajare. Candidatul trebuie să treacă în CV doar informaţii concrete, adevărate, care pot fi verificate cu uşurinţă de către angajator.
Nu în ultimul rând, poza candidatului contribuie la impresia generală pe care CV-ul o lasă angajatorului. Aşadar, poza trebuie să fie făcută într-o ţinută şi un cadru profesional, spun recrutorii.
Ce nu trebuie să lipsească din CV-ul candidatului:
• La ce companie a mai lucrat, profilul companiei şi câteva date concrete precum domeniul de activitate şi cifra de afaceri;
• Poziţia ocupată şi perioada exactă în care şi-a desfăşurat activitatea, cu responsabilităţile specifice pe care le-a avut;
• Cele mai importante realizări la respectivul job;
• Aplicanţii pot preciza instrumentele de specialitate cu care au lucrat la joburile anterioare şi care le pot fi de folos la locul de muncă pentru care aplică.
Sursa: Şerban Mrejeru, consultant la AIMS Executive Search & Consulting
Decalogul unui CV perfect:
1. Să fie uşor de citit- angajatorul are nevoie de 6 secunde pentru a se decide dacă CV-ul tău îi merită atenţia, aşadar trebuie să îl convingi foarte rapid de potenţialul tău;
2. Prezintă realizări şi rezultate concrete, nu simple responsabilităţi- fă o listă cu cele mai importante realizări, în termeni concreţi şi măsurabili. Realizările ar trebui să vorbească despre capacitatea ta de a-ţi îndeplini obiectivele profesionale într-un context dificil sau cel puţin provocator, despre ceva ce ai făcut diferit, despre ceva ce ai realizat datorită profesionalismului/ consecvenţei/ dedicaţiei tale;
3. Adaptează CV-ul la postul pentru care aplici - încearcă să-ţi promovezi abilităţile şi experienţele care ştii că vor fi apreciate la jobul ţintă;
4. Începe direct cu conţinut - este indicat să începi direct cu numele şi prenumele, nu cu titlul “Curriculum Vitae”;
5. Nu folosi cuvinte goale de conţinut;
6. Fără obiective egoiste - arată cum poţi tu contribui la succesul companiei prin a prezenta exemple concrete de realizări în posturi cu responsabilităţi similare şi evită să scrii de posibilităţile de promovare în CV. Despre acest aspect se va vorbi la interviu;
7. Păstrează o notă de profesionalism - creează-ţi o adresă de email cu aspect mai serios : nume.prenume@email.com, iar dacă incluzi o poză în CV (când anunţul specifică în mod expres această cerinţă), asigură-te că este făcută într-un cadru profesional;
8. Fă-l scurt - este recomandat ca CV-ul să nu depăşească 2 pagini;
9. Fă-l simplu - trece doar cele mai importante responsabilităţi ale joburilor anterioare, nu mai multe de 3-4, astfel vei putea controla şi lungimea CV-ului;
10. Fă-l relevant - nu include informaţii nerelevante la momentul selecţiei primare, precum numele persoanelor care pot da recomandări, salariul dorit sau hobby-uri. Aceste informaţii îţi vor fi solicitate la interviu dacă sunt considerate importante.
Sursa: Cătălina Bilan, Career Services Lead la firma de recrutare Career Adviser
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro