Cum UMILEŞTE Casa de Pensii un bătrân de 82 de ani, lunar
Un bătrân de 82 de ani, din comuna gorjeană Roşia de Amaradia, este nevoit să parcurgă în fiecare lună un drum de mai multe zeci de kilometri până la sediul judeţean al Casei de Pensii din Târgu Jiu pentru a-şi încasa banii, după ce în urma unei erori comise de un angajat al instituţiei a fost înregistrat ca decedat în evidenţele acesteia.
Viceprimarul comunei Roşia de Amaradia, Constantin Vătrai, a declarat joi, pentru AGERPRES, că bătrânul trebuie să parcurgă lunar peste 50 de kilometri pentru a-şi încasa pensia, în condiţiile în care nu dispune de un autoturism, el fiind ajutat să ajungă la Târgu-Jiu de angajaţii primăriei sau de alte persoane.
"Este vorba de un bătrân în vârstă de 82 de ani, căruia în urmă cu patru luni i-a decedat soţia, s-a dus la Casa de Pensii cu certificatul de deces pentru a solicita un ajutor de deces în baza pensiei dumnealui, i s-a dat jumătate din acel ajutor, pentru că soţia nu a avut pensie. Luna următoarea bătrânului nu i-a venit pensia. Prima dată am trimis un angajat la Târgu-Jiu, care îi este şi nepot, şi i s-a spus că bătrânul este decedat. (...) Au spus cei de la Casa de Pensii că se rezolvă luna viitoare. Luna viitoare, acelaşi lucru, m-am dus personal cu el, mi-au spus că bătrânul e decedat 'cum să fie decedat, că este cu mine'? Trebuie să meargă în fiecare lună la Târgu-Jiu, nu are maşină, l-am dus eu, l-a dus şi un alt angajat. Să-l duci prin căldură pe omul de 82 de ani e o problemă. El pur şi simplu figurează decedat, dacă îl aveam lângă mine când m-am dus lună trecută şi doamna de la casierie mi-a spus că e decedat", a precizat Constantin Vătrai.
Directorul Casei de Pensii Gorj, Ioana Talău, a afirmat că a anunţat eroarea la Casa Naţională de Pensii, însă situaţia nu a fost rezolvată până acum pentru că o singură persoană are acces pentru astfel de activităţi în sistemul informatic.
"I-a decedat soţia în aprilie, soţia nu avea calitate de asigurat în sistemul public de pensii, fapt pentru care avea dreptul la jumătate de ajutor de deces, având în vedere calitatea soţului de pensionar. A venit dumnealui, a solicitat ajutorul de deces pentru membrul de familie, iar când s-a intervenit în aplicaţia informatică s-a bifat eronat pensionarul şi nu membrul de familie, fapt pentru care aplicaţia l-a scos din sistem. Dumnealui e în evidenţa noastră faptic, vorbesc de dosarul de pensie, dar în aplicaţia informatică nu s-a putut rezolva până acum, deoarece numai o singură persoană are această activitate la Casa Naţională de Pensii", a declarat, pentru AGERPRES, Ioana Talău.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro