LIVE: CONFERINŢA BM. Cum transformă companiile din România viitorul prin inovaţie şi sustenabilitate?

Cum vrea mediul privat să sprijine profesorii

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 20 octombrie 2017 389 afişări

Peste 60% dintre profesori consideră că sistemul de învăţământ în sine este principalul factor demotivant, însă, în acelaşi timp 18% dintre profesori consideră că ar fi motivaţi dacă s-ar implica în ceva care să contribuie la schimbarea sistemului educaţional, este concluzia unei cercetări realizate de Open-I Research pentru Romanian Business Leaders. Cercetarea a fost realizată pentru lansarea proiectului educaţional SuperTeach, care îşi propune să îi sprijine pe profesori să îşi schimbe mentalitatea şi să devină mentori.

Cum vrea mediul privat să sprijine profesorii

„Profesorii trebuie să devină mentori şi să colaboreze între ei. În sistemul actual de învăţământ copiii învaţă să concureze între ei, iar noi ca angajatori, avem nevoie de oameni care să colaboreze”, a spus Dragoş Anastasiu, director general Eurolines şi unul dintre iniţiatorii SuperTeach.

Proiectul îşi propune să creeze în cinci ani o comunitate de 1.000 de profesori care, formaţi cu instrumente inovatoare de dezvoltare personală, să aibă impact asupra altor 30.000 de profesori şi să schimbe sistemul din interior, astfel încât elevii acestora să aiba acces la educaţie în pas cu standardele la zi şi în ritm cu nevoile pieţei.

„Până să facă „sistemul” ceva, noi, comunitatea de business, putem genera schimbări profunde pentru educaţia viitoarelor generaţii. Având profesori deschişi la minte şi suflet vom reuşi să inspirăm şi să educăm copiii pentru viaţa reală, care devine din ce în ce mai competitivă”, a spus Felix Tătaru, preşedintele GMP Group şi unul dintre iniţiatorii proiectului.

SuperTeach va organiza o serie de conferinţe inspiraţionale şi motivaţionale pentru profesori, la care vor participa speakeri români şi internaţionali din domeniile cultură, antreprenoriat, educaţie. Conferinţele vor fi urmate de workshop-uri care vor constitui baza de selecţie pentru profesorii care vor participa la traininguri oferite de Institutul Arbinger, lider mondial în traininguri pentru schimbarea mentalităţii.

„Cea mai mare problemă a sistemului este mentalitatea. Rolul profesorului nu este doar să predea şi să corecteze, ci să asculte, să construiască relaţii, să se conecteze cu elevul, iar asta nu pot obţine decât printr-o schimbare profundă de mentalitate”, a spus Cristina Gheorghe, director general la Institutul Dezvoltării Personale, reprezentantul Arbinger în România şi iniţiator al proiectului.

Prima conferinţă SuperTeach va avea loc pe 25 noiembrie la Universitatea Româno-Americană din Bucureşti, iar cea de-a doua pe 27 ianuarie la Iaşi.

„Educaţia înseamnă şi acţiune, nu doar cunoaştere. Astăzi profesorii se axează prea mult pe a transmite cunoştinţe şi a pune note şi prea puţin pe a forma abilităţi de viaţă la elevi”, a spus Alexandru Ghiţă, Preşedinte Educativa şi iniţiator al proiectului.

„PIB-ul României ar creşte cu 1.200 miliarde de dolari dacă aceşti copii, peste 14 ani când vor fi evaluaţi, nu ar mai fi în zona de analfabetism funcţional”, a explicat Măriuca Talpeş, liderul proiectului Merito care şi-a declarat, de asemenea, susţinerea pentru proiectul SuperTeach.

Conform studiului realizat  Open-I, 55% din profesori consideră că prioritatea MEC trebuie să fie infrastructura şi dotarea şcolilor, iar 45% cadrul legislativ.

Cu toate acestea, profesorii consideră că sunt lucruri de îmbunătăţit în sistemul de învăţământ de către ei înşişi, astfel încât acesta să fie mai performant, în special cu privire la modul în care informaţia este transmisă copiilor. Profesorii ar vrea să folosească mai multe metode interactive de predare (67%), să-i ajute pe elevi să-şi dezvolte abilităţile de viaţă (66%) şi să utilizeze tehnologia în predare (55%).

„Atitudinea profesorilor români este echilibrată între aşteptările pe care le au de la MEC şi efortul pe care consideră că trebuie să-l facă ei pentru a progresa. Deschiderea lor de a schimba modul în care comunică cu copiii este un semnal optimist mai ales că o mare parte din profesori fac această meserie din pasiune, 77% consideră lucrul cu copiii principalul factor motivator, în ciuda nemulţumirii pe care o au faţă de remuneraţia primită, 42% demotivaţi de acest aspect." a spus Adina Nica, Managing Partner Open-I.

SuperTeach este organizat de RBL în partneriat cu Educativa şi IDP. Iniţiatorii SuperTeach sunt Dragoş Anastasiu, Felix Tătaru, Cristina Gheorghe şi Alexandru Ghiţă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
profesori,
studiu,
invatamant

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.