Daniel Ben Yehuda, şeful hotelului de cinci stele Sheraton din Capitală: „Au început să revină turiştii din Israel pentru că au fost reintroduse zborurile. În weekenduri avem 50-60% grad de ocupare“
Hotelul de cinci stele Sheraton din Capitală, cu 270 de camere, estimează în acest an afaceri în creştere cu 10-15% faţă de anul trecut, când compania s-a apropiat de rezultatele din 2019, anul de referinţă din turism.
♦ În timpul săptămânii businessul hotelierilor se bazează pe evenimente iar în weekend pe turişti şi evenimente private ♦ Bucureştiul a atras 126.000 de străini în ianuarie-februarie anul acesta, faţă de 113.000 de străini în perioada similară a anului trecut.
Hotelul de cinci stele Sheraton din Capitală, cu 270 de camere, estimează în acest an afaceri în creştere cu 10-15% faţă de anul trecut, când compania s-a apropiat de rezultatele din 2019, anul de referinţă din turism.
„Anul a început bine, primul trimestru este peste cel de anul trecut, în linie cu ce am bugetat. Au început să revină turiştii din Israel în Bucureşti dat fiind că s-au reluat zborurile spre Tel Aviv. În weekenduri avem în medie un grad de ocupare de 50-60%. Mai vin şi alţi turişti, din Italia, dar şi cei care merg în croaziere pe Dunăre (din Austria) şi care se opresc o noapte în Capitală“, a spus pentru ZF Daniel Ben–Yehuda, şeful hotelului de cinci stele Sheraton.
Piaţa hotelieră din Bucureşti a avut de suferit anul trecut după începerea războiului din Israel, gradul de ocupare pe weekend scăzuse cu 20-30%. Israel reprezenta principala piaţă furnizoare de străini pentru Bucureşti. O dată cu războiul însă toate grupurile şi delegaţiile din Israel au anulat cazările pe care le aveau în Capitală. Datele de la Institutul Naţional de Statistică arată că în 2022 au sosit în România 226.000 de israelieni, faţă de 309.000 de israelieni în 2019, anul de referinţă din turism. Spre comparaţie, motorul în Budapesta sau Praga sunt turiştii străini. Bucureştiul este însă o destinaţie care se bazează pe evenimentele corporate, dat fiind că nu a reuşit să intre pe harta europeană a destinaţiilor turistice aşa cum s-a întâmplat cu Praga sau Budapesta.
În timpul săptămânii businessul hotelierilor se bazează pe evenimente corporate.
Hotelul de cinci stele Sheraton Bucureşti are 270 de camere şi operează 11 săli de conferinţă. Sheraton (fostul Howard Johnson) este un brand al lanţului internaţional Marriott.
Datele publice arată că hotelul a raportat în 2022 o cifră de afaceri de 43 milioane de lei şi un profit net de 1,6 milioane de lei, la 146 de angajaţi, potrivit mfinante.ro.
Spre comparaţie, în 2019, cel mai bun an din turism, hotelul raporta o cifră de afaceri de 61,5 milioane de lei şi un profit net de 7,9 milioane de lei la 230 de angajaţi.
„Zona de evenimente de business nu a revenit la nivelului anului 2019, sunt evenimnte organizate de companiile locale dar mai puţine internaţionale, cu prezenţa străinilor. Sperăm că acum cu intrarea în Schengen aerian să vină mai mulţi străini în România. Pe weekend-uri încă mai este loc de creştere“
În total, Bucureştiul a atras 126.000 de străini în ianuarie-februarie anul acesta, faţă de 113.000 de străini în perioada similară a anului trecut, arată datele de la Statistică şi calculele ZF.
Daniel Ben Yehuda mai conduce cele două hoteluri din nordul Capitalei, Ramada Parc şi Ramada Plaza, clasificate la patru stele, cumulează 567 de camere şi formează complexul Parc Hotels. Compania care deţine hotelul de cinci stele mai are un teren chiar lângă Sheraton, pe care plănuieşte să mai ridice un hotel de cinci stele cu peste 100 de camere, dar aşteaptă aprobările. „Suntem în faza de luare a aprobărilor“.
Capitala are cea mai dezvoltată infrastructură hotelieră din ţară, aproape 11.000 de camere de hotel, cele mai multe fiind camere duble, ce oferă două locuri de cazare. Jumătate din camerele de hotel din Capitală sunt clasificate la patru stele.
În pandemie, segmentul de business travel s-a prăbuşit. Hotelurile au fost obligate să renunţe la o parte din angajaţi, însă ulterior valul de ucraineni refugiaţi a crescut gradul de ocupare a unităţilor de cazare. Hotelierii au încercat să îşi refacă echipele şi au început să aducă personal din afara ţării pentru a răspunde cererii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro