Daniel Dines, CEO UiPath: „Momentul decisiv al companiei a fost când am decis că trebuie să ne transformăm dintr-o companie tech într-una orientată spre clienţi. Dacă nu am fi făcut acest lucru, am fi şi acum o companie mică din Bucureşti”
În cadrul unei emisiuni UiPath Live, fondatorul şi directorul executiv Daniel Dines a vorbit despre relaţia dintre robotizarea automatizării proceselor (RPA) – cel mai în vogă sector din software – şi inteligenţa artificială (AI), programul de training al companiei şi viitorul automatizării în sectorul de business.
Doar 20% dintre cele mai mari aplicaţii de pe planetă folosesc RPA în cadrul software-urilor, iar dezvoltatorii de aplicaţii se concentrează în majoritatea cazurilor pe interfaţa aplicaţiilor. În aceste condiţii, UiPath plănuieşte să integreze tot mai mult tehnologia AI în sistemele RPA, urmând să se concentreze pe înlocuirea treptată a activităţilor repetitive şi inutile.
Întrebat despre numărul de concedieri din toamna anului trecut, Dines a declarat că UiPath avea nevoie de o reîmprospătare după ce finalul anului 2018 i-a poziţionat cu mult în faţa competitorilor, adăugând că aveau nevoie de mai multă rigoare operaţională pentru a-ş putea recâştiga forma. 2019 a fost în schimb un an în care compania şi-a recunoscut greşelile, un an în care umilinţa a devenit o „valoare de bază”.
În ceea ce priveşte viitorul pieţei globale a muncii, Dines a spus că RPA nu va face decât să sporească numărul de locuri de muncă. Drept exemplu a folosit situaţia Japoniei, care are o populaţie mai bătrână de la an la an. În acest context, sistemele de robotizare vor înlocui persoanele care sunt prea bătrâne pentru a munci, compensând astfel lipsa forţei de muncă. Noile generaţii înţeleg aceste provocări, însă au nevoie de timp pentru a găsi soluţii.
Pe deasupra, business-urile vor avea numai de câştigat odată ce compania îşi va atinge target-urile. Astfel, activităţile repetitive şi plictisitoare vor fi efectuate de roboţi, care nu vor înlocui efectiv oamenii, ci vor lucra cot la cot cu ei. AI-ul va înţelege ce procese au nevoie de automatizare şi va descoperi ineficienţele dintr-o organizaţie, rezultând într-un mediu mai prielnic angajaţilor.
Punând accent pe viitorul companiei, Dines a subliniat importanţa programului de studii Academic Alliance din cadrul Universităţii „George Mason” din Virginia, SUA. Programul îi ajută pe studenţi să înţeleagă în detaliu sistemele din interiorul UiPath şi îi pregăteşte să îşi construiască o carieră care se poate întinde de la RPA şi machine learning la AI şi Business Process Outsourcing (BPO), domeniu ce desemnează activităţile externalizate de o companie către un terţ.
Întrebat despre cum va evolua produsul companiei, Dines a spus că UiPath nu are nevoie să inoveze. Cât timp compania va continua să răspundă cerinţelor clienţilor, iar aceştia vor fi mulţumiţi, afacerile vor funcţiona în parametri normali. Printre clienţii companiei se numără Amazon şi Departamentul de Agricultură al Statelor Unite.
„Momentul decisiv al companiei a fost când am decis că trebuie să ne transformăm dintr-o companie tech într-una orientată spre clienţi. Dacă nu am fi făcut acest lucru, am fi şi acum o companie mică din Bucureşti”, a declarat Dines, adăugând că atunci când lucra în România, iar compania nu avea decât 5 angajaţi, ţelul său era să cumpere o maşină pentru fiecare dintre ei
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro