De la un chioşc la Gorjului la o companie cu 2.000 de angajaţi şi afaceri de peste 150 mil. euro. Povestea de succes a uneia dintre cele mai mari afaceri româneşti

Postat la 25 decembrie 2020 9856 afişări

De la un chioşc la Gorjului la o companie cu 2.000 de angajaţi şi afaceri de peste 150 mil. euro. Povestea de succes a uneia dintre cele mai mari afaceri româneşti

Cristina şi Radu Timiş au deschis în 1992 un chioşc în zona Gorjului din Capitală care avea 12 metri pătraţi. Însă nu s-au oprit aici şi au construit treptat propria fabrică de mezeluri, au investit apoi în lactate şi produse ready-meal şi acum pariază pe un business în sectorul viniviticol.  Cei doi soţi au construit de la zero un grup cu afaceri de peste 150 mil. euro anul trecut, iar în drumul lor pentru construcţia unuia dintre cele mai cele mai mari grupuri din industria alimentară nu sunt singuri. Îi au alături pe cei patru băieţi, care au crescut practic alături de grupul care are astăzi mai bine de 2.000 de angajaţi. Radu Timiş, preşedintele grupului, spunea că grupul Cris-Tim a fost construit pentru a fi o afacere de familie cel puţin 100 de ani şi că nu va vinde businessul. Deja trei dintre băieţii cuplului Timiş sunt implicaţi în business şi susţin alături de părinţi dezvoltarea producătorului. „În cadrul businessului nu ne comportăm ca familie.

Fiecare răspunde de rezultatele lui şi este tratat ca un manager. Sigur, nu este uşor, pentru că suntem două generaţii diferite, lucrăm diferit, gândim diferit, avem alte viziuni asupra viitorului şi poate de multe ori apar şi scântei din cauza asta, dar sunt scântei constructive. Noi am reuşit să ne sudăm familia, să lucrăm foarte bine ca o echipă şi asta se vede şi în business”, povesteşte Radu Timiş Jr, 25 de ani, directorul comercial al grupului Cris-Tim.

El a început să lucreze în cadrul grupului acum trei ani, în timp ce fratele său Ştefan s-a alăturat echipei în urmă cu aproximativ doi ani şi apoi a urmat fratele mai mic, care se ocupă de conacul Casa Timiş. Un singur băiat al soţilor Timiş nu a intrat încă în business, dar se pregăteşte şi el să-şi susţină familia. „Suntem patru băieţi şi vom fi cu siguranţă o echipă solidă în viitor”, mai spune Radu Timiş Jr. Mesele în familie sunt un prilej pentru membrii familiei Timiş să vorbească tot despre business, mai ales că planurile Cris-Tim indică o continuare a dezvoltării afacerii în următorii ani. Pentru anul acesta, Radu Timiş estimează că grupul Cris-Tim va atinge venituri de 175 de milioane de euro şi se pregăteşte să intre pe piaţa vinului cu Casa Timiş.

„Trebuie să avem curajul să responsabilizăm noua generaţie, să avem grijă nu doar să înveţe, ci să intre în business şi să răspundă de ceea ce fac. Eu nu credeam că voi avea şansa să-i văd pe copii mei făcând ceea ce fac şi sunt foarte bucuros că sunt alături de mine în business”, a spus şi Radu Timiş, preşedintele grupului. Însă familia Timiş nu lucrează singură la dezvoltarea companiei, ci a atras în management şi executivi precum Călin Clej sau Răzvan Furtună.

Călin Clej este consultant în management strategic şi are o experienţă de peste 15 ani în marketing, activând în cadrul PepsiCo şi Huawei, iar Răzvan Furtună, un manager cu o experienţă de peste 15 ani în domeniul bancar, a activat şi în cadrul BCR. 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
timis,
business,
refuz,
grup,
familie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.