Dezastru pentru şoferi: După City Insurance, încă o firmă de asigurări RENUNŢĂ să mai vândă RCA
Uniqa Asigurări, parte a grupului austriac Uniqa, a primit aprobarea Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) de a ieşi de pe piaţa RCA, după ce City Insurance a intrat pe drumul falimentului, iar segmentul RCA a intrat într-o perioadă agitată, cu majorări de tarife.
ASF a transmis că a aprobat „retragerea, la cerere, a autorizaţiei pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie (RCA) acordată societăţii Uniqa Asigurări.“
Companiile care vor rămâne în continuare pe zona RCA sunt Euroins, Allianz-Ţiriac, Omniasig, Asirom, Grawe, Groupama şi Generali. Cei şapte jucători au încheiat S1/2021 cu un volum cumulat al subscrierilor de 1,19 mld. lei, reprezentând 53% din volumul total al subscrierilor pe piaţa RCA de 2,25 mld. lei.
În S1/2021, conform raportului întocmit de ASF, City Insurance încă figura în clasamentul jucătorilor din zona RCA, cu subscrieri de 1,04 mld. lei, iar Uniqa încă era prezentă pe piaţa RCA, cu subscrieri de 17 mil. lei.
Uniqa Asigurări a anuţat spre finalul lunii septembrie inenţia de a ieşi de pe semgentul RCA, motivând că deţine o cotă de piaţă de doar 0,5%, iar din cauza faptului că această zona a adus mereu pierderi, mangementul companiei a decis să înainteze o cerere de retragere a licenţei de RCA către ASF.
Analizând evenimentele din ultimele luni de pe zona asigurărilor RCA, se poate observa cum prăbuşirea City Insurance, cel mai mare asigurător din România atât la nivelul întregii pieţe, cât şi din zona de RCA, a cauzat un val de efecte negative.
Printre aceste efecte putem observa cum preţurile la poliţele RCA s-au dublat sau chiar triplat în unele cazuri atât din nevoia pieţei de a compensa lipsa unui jucător mare, dar şi pentru a putea face faţă unui eventual val al şoferilor cu risc ridicat care ar putea lua cu asalt asigurătorii rămaşi pe zona de RCA. Deşi, legal, sunt soluţii care pot împiedica tarifarea exagerată a unui şofer cu risc ridicat, apelând la Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) de unde ar urma să fie repartizat la un asigurător, unde se ia în calcul tariful de referinţă al ASF plus un factor N, acest val al creşterilor preţurilor a stârnit reacţii semnificative.
Pe lângă preţurile ridicate la RCA, majoritatea service-urilor au luat măsuri încă de când se vehicula un posibil faliment al celui mare mare jucător din piaţa RCA. Refuzul reparaţiilor în baza poliţelor City Insurance încă a rămas la unele service-uri, din frica de a nu-şi primi banii.
Mai mult, presiunea creată de această gaură lăsată în urmă de City Insurance de 500 mil. euro, dar şi a unui număr de pest 3 mil. de şoferi, a creat un motiv şi mai mare pentru ca asigurătorii RCA rămaşi în piaţă să se protejeze şi mai mult.
Ieşirea de pe zona RCA a societăţii Uniqa Asigurări ar putea fi abia începutul, având în vedere şi recentul proiect de lege prin care s-ar plafona preţurile la poliţele RCA la nivelul tarifelor de referinţă ale ASF. Cu toate că la solicitarea ZF, ASF nu a comentat iniţiativele legislative parlamentare, Mădălin Roşu, preşedintele BAAR, a spus săptămâna trecută pentru ZF că această iniţiativă ar putea obliga unele companii la faliment sau la ieşirea din piaţă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro