Dispariţia a 1.800 de chioşcuri în ultimul an lasă un gol de 250 milioane euro în vânzări
România mai avea la finalul anului trecut doar 53.350 de chioşcuri, magazine mici şi alimentare, respectiv jucători ai comerţului tradiţional, după ce doar în 2015 au tras obloanele circa 1.800 de unităţi, potrivit calculelor ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.
Mai mult, valoarea totală a businessului din comerţul tradiţional a scăzut cu 250 de milioane de euro, până la 7,4 miliarde de euro, arată datele Euromonitor.
La polul opus, comerţul modern, respectiv lanţurile de hipermarketuri, supermarketuri şi discount continuă dezvoltarea, care se vede atât în numărul de magazine, cât şi în cifra de afaceri, arată atât datele ZF, cât şi cele ale Euromonitor.
Astfel, pe piaţa locală sunt prezente 12 reţele străine (inclusiv Billa, care a fost preluată de Carrefour, însă tranzacţia nu a primit încă acordul de la Consiliul Concurenţei) cu un total de aproape 1.700 de magazine sub mai multe formate, respectiv hipermarketuri, supermarketuri, proximitate, cash&carry şi discount.
De altfel, magazinele de proximitate au devenit ultimul pariu al comercianţilor moderni care atacă astfel jucătorii din comerţul tradiţional.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro