DISTRIBUITORI VOR EXISTA INTOTDEAUNA
Rand Sherif explica pentru BUSINESS Magazin ce inseamna comertul modern pentru distributie.
Rand Sherif explica pentru BUSINESS Magazin ce inseamna comertul modern pentru distributie.
BUSINESS MAGAZIN: Super si hypermarketurile invadeaza piata romaneasca si dezvolta propriile centre logistice. Ca urmare, rolul distribuitorilor se diminueaza. Este afacerea Interbrands afectata?
RAND SHERIFF: Intr-un fel, da, pentru ca se schimba serviciile pe care le furnizam si rolul pe care il jucam. Cand un retailer se dezvolta, rolul unui distribuitor este diferit fata de cazul in care ar aproviziona cateva sute de chioscuri. Dar daca ne uitam la orase moderne ca Londra sau Parisul, vedem ca in afara magazinele moderne, mari, mai exista si magazine mici. Fiecare dintre acesti clienti are un specific aparte in cereri, iar rolul nostru se schimba. Pentru ca sunt unele lucruri pe care nu e nevoie sa le mai facem. Cu toate acestea, mai sunt multe lucruri de facut (pentru noi - n.r.), chiar si intr-un magazin modern. Simplul fapt ca am crescut si noi, ca afacere, dar si comertul modern, arata ca afacerile noastre sunt complementare, nu in conflict.
Dar ati redus numarul de depozite.
Da, cred ca la finele lui 2005 aveam 24 de depozite. In urma cu cativa ani aveam 48. Dar asta inseamna si costuri mai mici - pentru chirii in depozite, pentru stocare, pentru manipulare. O data cu dezvoltarea infrastructurii si cu circulatia mai buna a informatiei, am ajuns sa coordonam activitati pe arii tot mai mari.
Cautam sa simplificam procesele de la an la an. De exemplu, cu cat mai putini oameni ating un produs, cu atat mai mare este sansa ca produsul respectiv sa ajunga la consumator ca atunci cand a iesit din fabrica. Ceea ce inseamna costuri mai mari. In plus, cu cat il atingi mai mult, cu atat cresc propriile costuri. Pentru ca ai oameni care fac lucruri care poate nu sunt necesare.
Dar pe termen lung care va fi viitorul distributiei?
Mereu va fi nevoie de cineva care sa ia marfa de la fabrica si s-o duca la magazin. Deci distribuitori vor fi intotdeauna.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro